2871
Sök

S40 T4 -01 PIN codE

68 Inlägg
3 augusti 2015
Trådstartare
Tjena! Min s40 började strula i förrgår med att visa Pin CodE där man ser miltalen. varken hastighetsmätaren, varvräknaren, bensinmätaren eller temp mätaren fungerar. Löste det då med att trycka in reset på färddatorn och vrida om nyckeln till II (pos 2)  Då fungerade allt igen. fungerade hela dagen och hela dagen igår men i morse var det tillbaka. provade då igen med samma sak flera gånger men fortsätter säga Pin CodE. Provat tagit bort batteriet i några minuter också utan resultat. Ringt till Volvo mekaniker och tekniker och de vet inte vad de tär för fel och kan erbjuda en "mjukvaro reset" för 1000kr som "kanske" fungerar...  Kollat massa på internet efter en lösning men inget har fungerat än så länge.

Någon som vet vad de beror på och om det går att lösa utan att köpa ny instrumentpanel för 5000kr... 
Provat med 2 olika nycklar också samt kollat alla säkringar. 

Ska åka på semester imorgon med bilen så kan behöva Hastighetsmätaren mm...  Bilen startar för övrigt.

Mvh /Tazk

1 878 Inlägg
3 augusti 2015
1.Press and hold reset button for trip odometer
2.Insert key and switch to position II
3.Wait until service light blinks 4 times and release reset button.

68 Inlägg
3 augusti 2015
Trådstartare
Frozen1985 skrev:
1.Press and hold reset button for trip odometer
2.Insert key and switch to position II
3.Wait until service light blinks 4 times and release reset button.

Skrev att jag testat detta flertal gånger hmm

68 Inlägg
3 augusti 2015
Trådstartare
Löste det genom att kopplas ur batteriet i ca 2 timmar sedan när jag kopplade tillbaka så fungerade allt.

Sök