3185
Sök

Turbokonvertera B230FB

3 Inlägg
8 augusti 2015
Trådstartare
#1
Hej, har en Volvo 945 -91 som det sitter en B230FB motor i, jag skulle såklart vilja få lite mer power men istället för att byta hela motorn så undrade jag om det inte är lättvindigare att turbokonvertera motorn istället?
Om man måste byta en del grejer eller om originalet håller, om inte, vad måste man byta ut? För syftar på en lagom turbo. Tacksam för snabba svar! wink

2 411 Inlägg
8 augusti 2015
#2
Grymt mkt smidigare att byta motor smile Sist plockade jag ur en turbomotor på under 3h men jag är inge proffsmek.


3 Inlägg
8 augusti 2015
Trådstartare
#3
Ja de kanske blir enklare men blir inte det dyrare eller har jag fel?
Tack för snabbt svar iaf smile

Forummoderator
26 547 Inlägg
8 augusti 2015
#4
Traktorpojken skrev:
Ja de kanske blir enklare men blir inte det dyrare eller har jag fel?
Tack för snabbt svar iaf smile

Förmodligen inte dyrare i längden nej..
Dessutom enklare att få igenom utbytt motor rent regelmässigt än en turbokonverterad.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

3 Inlägg
8 augusti 2015
Trådstartare
#5
Okej ska tänka på saken, men om jag sätter turbo på fb:n, vet du/nån vad man ska byta ut? Grenröret, sätta in ic och tryckrör, vart ska man sätta oljereturen? smile

Forummoderator
26 547 Inlägg
8 augusti 2015
#6
Traktorpojken skrev:
Okej ska tänka på saken, men om jag sätter turbo på fb:n, vet du/nån vad man ska byta ut? Grenröret, sätta in ic och tryckrör, vart ska man sätta oljereturen? smile

Provade du att söka i forumet?
Frågan är liksom ställd tidigare..ett "par" gånger..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
8 augusti 2015
#7
Mack skrev:
Traktorpojken skrev:
Okej ska tänka på saken, men om jag sätter turbo på fb:n, vet du/nån vad man ska byta ut? Grenröret, sätta in ic och tryckrör, vart ska man sätta oljereturen? smile

Provade du att söka i forumet?
Frågan är liksom ställd tidigare..ett "par" gånger..

Nej vad säger du Mack? Har detta ämne varit föremål för diskussion tidigare?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Forummoderator
26 547 Inlägg
8 augusti 2015
#8
DiwraZ skrev:
Mack skrev:
Traktorpojken skrev:
Okej ska tänka på saken, men om jag sätter turbo på fb:n, vet du/nån vad man ska byta ut? Grenröret, sätta in ic och tryckrör, vart ska man sätta oljereturen? smile

Provade du att söka i forumet?
Frågan är liksom ställd tidigare..ett "par" gånger..

Nej vad säger du Mack? Har detta ämne varit föremål för diskussion tidigare?

Tro det eller ej, hur knäppt det än må låta men jag tror faktiskt det, käre DiwraZ.
Senast redigerat av Mack (8 augusti 2015)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
8 augusti 2015
#9
Mack skrev:
DiwraZ skrev:
Mack skrev:

Provade du att söka i forumet?
Frågan är liksom ställd tidigare..ett "par" gånger..

Nej vad säger du Mack? Har detta ämne varit föremål för diskussion tidigare?

Tro det eller ej, hur knäppt det än må låta men jag tror faktiskt det, käre DiwraZ.

Nån gång kanske... Kan inte bli många träffar vid ett sök. Tihi

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!


Sök