3408
Sök

Problem med öppendump ventil med A4 1.8T

127 Inlägg
29 maj 2007
Trådstartare
#1
Hejsan

Jag har öppen dumpventil från www.jbraceparts.se på min A4 1.8TS -00. Problemet är att om jag har dumpventilen ställd så att den öppnar som den ska så står den öppen på tomgång. Spänner jag fjärdern så den är stängd så öppnar den inte som den ska. Skulle en HKS SSQV med dubbla membran (en för låga och en för höga ladd) lösa mina problem?

Jag har ingen LMM utan kör med mapsensor.

Tack på förhand

69 Inlägg
30 maj 2007
#2
Jag har öppen dump på min a4:a -97'
En Forge rund med massa hål runt om..... jag trodde jag hade samma problem men den dumpen har dubbla kolvar en liten plastplupp sen en fjäder sen aluminiumkolven sen en starkare fjäder......gasar jag på så stänger den till med stora kolven....och det har funkat bra.....

404 Inlägg
30 maj 2007
#3
Om du kör med mapsensor, vad spelar det då för roll att dumpen står lite öppen på tomgång?


127 Inlägg
30 maj 2007
Trådstartare
#4
Attenator skrev:
Om du kör med mapsensor, vad spelar det då för roll att dumpen står lite öppen på tomgång?

Är det inte dåligt om den suger in luft som inte passerat luftfiltert genom dumpen?

31 maj 2007
#5
Varför göra tvärtemot rekommendationer? VAG bilar ska köra med återcirkulerande dump

Audi A4 1.8Ts Steg 3
www.johnny.nu

127 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
#6
Audi_freak_on_a_leash skrev:
Varför göra tvärtemot rekommendationer? VAG bilar ska köra med återcirkulerande dump

Som sagt jag har ingen luftmängdsmätare på min bil så varför ska jag inte ha en öppen dump?

72 Inlägg
31 maj 2007
#7
Audi_freak_on_a_leash skrev:
Varför göra tvärtemot rekommendationer? VAG bilar ska köra med återcirkulerande dump

Är det inte så att alla bilar ska ha återcirkulerande. Men hur kul skulle det vara.

31 maj 2007
#8
Nitzer skrev:
Audi_freak_on_a_leash skrev:
Varför göra tvärtemot rekommendationer? VAG bilar ska köra med återcirkulerande dump

Som sagt jag har ingen luftmängdsmätare på min bil så varför ska jag inte ha en öppen dump?

Tagit bort den bara för ljudet? lol

Audi A4 1.8Ts Steg 3
www.johnny.nu

127 Inlägg
1 juni 2007
Trådstartare
#9
Audi_freak_on_a_leash skrev:
Nitzer skrev:
Audi_freak_on_a_leash skrev:
Varför göra tvärtemot rekommendationer? VAG bilar ska köra med återcirkulerande dump

Som sagt jag har ingen luftmängdsmätare på min bil så varför ska jag inte ha en öppen dump?

Tagit bort den bara för ljudet? lol

Det stämmer smile Jag kör med piggyback system så tänkte varför inte få ett härligt dumpljud.

Jag är nyfiken på varför du har ett öppet filter, det är inte för att få något dumpljud väl smile

1 juni 2007
#10
Nitzer skrev:
Audi_freak_on_a_leash skrev:
Nitzer skrev:

Som sagt jag har ingen luftmängdsmätare på min bil så varför ska jag inte ha en öppen dump?

Tagit bort den bara för ljudet? lol

Det stämmer smile Jag kör med piggyback system så tänkte varför inte få ett härligt dumpljud.

Jag är nyfiken på varför du har ett öppet filter, det är inte för att få något dumpljud väl smile

Lite dumpljud e ok men öppen dump låter för mkt på för lite effekt. OK om man hade 500 kusar kanske men annars... nja låter för mkt för lite hk... roll

Audi A4 1.8Ts Steg 3
www.johnny.nu

127 Inlägg
1 juni 2007
Trådstartare
#11
M3_Kungen skrev:
Nitzer skrev:
Attenator skrev:
Om du kör med mapsensor, vad spelar det då för roll att dumpen står lite öppen på tomgång?

Är det inte dåligt om den suger in luft som inte passerat luftfiltert genom dumpen?

En dumpen kan omöjligt suga in luft när den sitter på trycksidan smile
för du har väl inte satt den innan tubon wink

Nää, den sitter efter turbon smile Men på tomgång så är det väl ingen tryck? Tar inte luften närmsta vägen?


Sök