5507
Sök

Dodge Charger -71, växlar tar inte.

11 Inlägg
8 september 2015
Trådstartare
Hej

Har fått väldigt bra hjälp här förut och hoppas någon kan ge en hint om vad detta kan vara.

Skulle ut och köra igår och inte en växeljävel tog, tyckte att jag inte fick i backen ordentligt när jag ställde in den i garaget senast. Hade ur motorn och låda i våras i ett paket och målade om den, så låda var aldrig skild från motor.
Olja finns, ska ut och kika imorgon på problemet tänkte jag. Alla tips mottages på vad det kan vara!

Vettemannen
8 september 2015
njubee skrev:
Hej

Har fått väldigt bra hjälp här förut och hoppas någon kan ge en hint om vad detta kan vara.

Skulle ut och köra igår och inte en växeljävel tog, tyckte att jag inte fick i backen ordentligt när jag ställde in den i garaget senast. Hade ur motorn och låda i våras i ett paket och målade om den, så låda var aldrig skild från motor.
Olja finns, ska ut och kika imorgon på problemet tänkte jag. Alla tips mottages på vad det kan vara!

Hur har du kollat att olja finns? Inte bara genom att dra upp oljestickan väl? Du kollar oljan genom att låta motorn gå på tomgång och växla dig igenom hela registret P-R-N-D-2-1 och tillbaks. Därefter tittar du på stickan och då skall nivån ligga mellan strecken. Kom ihåg....motorn på tomgång hela tiden tills du är klar med oljekollandet.

/Benny

11 Inlägg
10 september 2015
Trådstartare
Hej

Har kollat oljan på det viset, och nivån ligger bra. Får se om jag hinner ta en kik i e.m på det.
Tack för svar.

Sök