4004
Sök

Passar EPA mig?

2 Inlägg
24 september 2015
Trådstartare
Halloj! Mitt första inlägg på på Garaget så förlåt om jag har skrivit detta på fel ställe ...Så jag har funderat på att skaffa EPA/A-Trakor men mina kompisar håller inte med för jag har zero kunskaper när det kommer till motorer..  , och dom säger att epa traktorer krånglar MYCKE så kan man köra epa i 4 år utan krångel ...så ni epa nissar...passar epa mig eller ska jag satsa på moppe? smile (för jag vill verkligen ha epa tongue)
Senast redigerat av BURRLO (24 september 2015)

9 148 Inlägg
24 september 2015
Det finns ju seriösa byggen och det finns rent av riktigt dåliga byggen.
Satsa på en seriöt byggd bil med förgasarmotor så ska du se att du kan köra utan problem.
Om inte annat sä är det ett perfekt tillfälle att lära dig skruva lite....

2 Inlägg
24 september 2015
Trådstartare
Aaa, Det finns ett ställe där det finns folk som kan lära mig lite basic saker..Tack! smile

Evildan
24 september 2015
Hej och välkommen hit.

Epa och A-traktorer är något som normalt inte diskuteras på forumet här.

Men som svar på din fråga ändå då den var bra formulerad och trevligt skriven så krånglar inte en konverterad personbil mer än samma modell utan LGF-skylt.

Suzuki X90 har jag sett ett gäng med LGF dessa förefaller fungera lika smärtfritt som japsar i allmänhet, likaså några Nissan Navara eller För all del Hilux.
Att deras traktorer krånglar är nog snarare ett tämligen begränsat korrekt underhåll i kombination med för mycket försök till burnout runt korvkiosken i försök att ragga upp något fruntimmer.

För att kortfattat svara på din fråga om det passar dig med ett motorfordon: Ja! Det passar även dig. Varför tycker jag så? Jo, de flesta som äger en bil kan inte laga särskilt avancerade saker själva utan behöver hjälp i form av kompisar eller verkstad.
Senast redigerat av Evildan (24 september 2015)

Vettemannen
24 september 2015
BURRLO skrev:
Halloj! Mitt första inlägg på på Garaget så förlåt om jag har skrivit detta på fel ställe ...Så jag har funderat på att skaffa EPA/A-Trakor men mina kompisar håller inte med för jag har zero kunskaper när det kommer till motorer..  , och dom säger att epa traktorer krånglar MYCKE så kan man köra epa i 4 år utan krångel ...så ni epa nissar...passar epa mig eller ska jag satsa på moppe? smile (för jag vill verkligen ha epa tongue)

Det är ganska fränt med Epa/A-traktor!! Tänk va skönt att sitta i värmen och spela musik när kompisarna sitter på sina moppar i busvädret som snart kommer. Lättare att ragga brudar är det väl också!!! Självklart så verkar det passa dig med Epa/A-traktor. Här i Eskilstuna finns det gott om dom och många är riktigt fina.

/Benny

Osponsrad
1 631 Inlägg
24 september 2015
Vettemannen skrev:
BURRLO skrev:

Det är ganska fränt med Epa/A-traktor!! Tänk va skönt att sitta i värmen och spela musik när kompisarna sitter på sina moppar i busvädret som snart kommer. Lättare att ragga brudar är det väl också!!! Självklart så verkar det passa dig med Epa/A-traktor. Här i Eskilstuna finns det gott om dom och många är riktigt fina.

/Benny

Drf skaffade jag atraktorn när jag va 15:)
Varmt o gott i regn,blåst och vinter.
Röd porrbelysning inne i hytten.
Hade alltid minst 1 brud i bilen smile
Those where the days smile

Så skaffa du en traktor !!

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

5 710 Inlägg
25 september 2015
Hej,

Som sagt enligt regelboken:

13§ Vett och etikett
•Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år är inte tillåtna.

Låser.

mvh jonTe/moderator

MVH Jonas
..............

Sök