3846
Sök

Förlänga abonnemang med ny telefon?

JFfoto
17 september 2015
Trådstartare
Sitter här med min första smartphone, en s2 som jag köpte för några år sen, men den börjar lägga av titt som tätt och har lite sprickor i displayen, och det är väl ingen överraskning när jag säger att jag inte är en mobilnörd och har absolut noll koll vad gäller abonnemang och bindningstider. :p

Så tänkte skaffa en ny nu, har ingen bindningstid och har abonnemang "3Pott 99" hos 3.

Har läst lite om detta, men verkar som att man inte alltid får det abonnemang man redan har? :S vill fortsätta ha det som jag har, enda jag vill är att förlänga bindningstiden och få en ny mobil, med lite högre tillägg på abonnemanget i månaden? eller hur funkar det?

Tänkte dra till elgiganten imorgon och göra allt detta, eller måste jag gå igenom 3?

Frågar helst här först innan jag ringer, då dom vill helst lura på en massa skit ibland.

Muttley
17 september 2015
Trådstartare
Om de inte har kvar abonnemanget i den form du har idag så blir de ett annat när du förnyar.

Jag hade obegränsad surf som fortlöpte till jag skaffade ny telefon med förnyad bindningstid och då hade de såklart tagit bort obegränsat och jag fick ett annat upplägg.

Om du tar de via 3 så ser de ju exakt vad du förbrukar och behöver.

JFfoto
18 september 2015
Trådstartare
tkd_rille skrev:
Om de inte har kvar abonnemanget i den form du har idag så blir de ett annat när du förnyar.

Jag hade obegränsad surf som fortlöpte till jag skaffade ny telefon med förnyad bindningstid och då hade de såklart tagit bort obegränsat och jag fick ett annat upplägg.

Om du tar de via 3 så ser de ju exakt vad du förbrukar och behöver.

Gick in på elgiganten och fixade allt, där kunde man även välja vilket man ville ha,  gick smidigt smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 oktober 2015
Det tråkiga är ju sen när du har fortsatt avbetalning på en mobil som ev inte håller hela avbetalningstiden. (Normalt 2 år?) Iaf i min ägo fungerar ingen mobil så länge längre, oftast batteriet eller något annat tråkigt som blir dåligt.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Muttley
20 oktober 2015
Trådstartare
te_wik skrev:
Det tråkiga är ju sen när du har fortsatt avbetalning på en mobil som ev inte håller hela avbetalningstiden. (Normalt 2 år?) Iaf i min ägo fungerar ingen mobil så länge längre, oftast batteriet eller något annat tråkigt som blir dåligt.

Mvh Tommy

De funkar för min del wink Vad gör du med telefonen?
Beställde en ny nu precis, får byta om ett år igen utan extra kostnader.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 oktober 2015
tkd_rille skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Jag använder dom ☺
Fick nyligen byta ut den mest hållbara telefon efter 3310, min z1 compact då batteriet bla blev dåligt, integrerad batteri i den så inte så bara att byta, speciellt inte om den ska vara fortsatt vattentät.

Nu har jag en Samsung s5 mini, krånglat sen den togs ur förpackningen. Ångrar att jag inte köpte en z3 compact istället. Och jo, Samsungen ska skickas på rep.

MVh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Muttley
20 oktober 2015
Trådstartare
te_wik skrev:
tkd_rille skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Jag använder dom ☺
Fick nyligen byta ut den mest hållbara telefon efter 3310, min z1 compact då batteriet bla blev dåligt, integrerad batteri i den så inte så bara att byta, speciellt inte om den ska vara fortsatt vattentät.

Nu har jag en Samsung s5 mini, krånglat sen den togs ur förpackningen. Ångrar att jag inte köpte en z3 compact istället. Och jo, Samsungen ska skickas på rep.

MVh Tommy

Min iphone 6 klarar en hel dag med rätt mycket surf. En del musik.  2 dagar om jag struntar i att surfa så mycket.

Beställde faktiskt en z3 compact. Ska tydligen vara 2 dagars batteritid, men de återstår och se.

Iphonen är helt repfri och hade klarat ett år till. Men de är omotiverat dyra telefoner tycker jag.

Sök