Ok..Så du har ett hastighets beroende oljud, inte varvtalsrelaterat. Då bör man kunna utesluta motorn iadf

.
Det låter INGET när du fikopplar borde betyda att kopplingen är OK. Det låter inget heller (?) med uppsläppt koppling o bilen i friläge borde betyda att växelådans ingående axel "med tillbehör" är OK. Det knackar när du rullar med ned tryckt koppling borde betyda att ditt problem är tex nån drivknut. Testa att köra i snäva cirklar, låter det mer/mindre eller om det knakar betänkligt så kan det vara en yttre drivknut. Slitna drivknutar kan oxå knacka rejält vid körning rakt fram, det råkade jag utför kom helt plötsligt utan förvarning. Minns jag rätt så lätt det mindre precis när man släppt gasen men sen kom ljudet igen....Kassa hjullager? Mja. De brukar morra mer o komma "med tiden". Men testa o svänga kraftigt höger/vänster i typ 50-70 km/h, är ljudet konstant så är det gissningsvis inget hjullager. Om ljudet tilltar/minskar omväxlande så kan det vara ett hjullager, eller en drivknut kanske...Gissningar från min sida endast!
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure