B20 turbo Motorbygge Till 80-tals Custom Amazon [uppstart sida 4]

amazonsimme
7 september 2010 · 303 Inlägg

rally-tobbe skrev:
Det blir turbo i mitt bygge nu med tongue

Weber förgasarturbo?
har lite bestyckning kvar å göra på min, sen ska den få känna på vägarna igen. ska testa mer imorgon, mer tid över då smile

P--JawZ--K
7 september 2010 · 579 Inlägg

Förgasar och turbo sus i ett paket, härligt big_smile. Gött att du har fått igång den, väntar ivrigt på en film efter landsvägen wink

Chevrolet Monte Carlo "General Monty" (1976)
P--JawZ--K
7 september 2010 · 579 Inlägg

Ja märkte dä, a ok då vet jag smile Ja det kan va gött med ett avgassystem också, vad jag hört wink

Chevrolet Monte Carlo "General Monty" (1976)
amazonsimme
12 september 2010 · 303 Inlägg

Fått ner bilen på marken igen,  monterat ihop downpipen med befintligt 2" sportsystem.
monterade en lambdamätare också. ( kan ju vara bra å ha) tongue

blir provkörning imorgon. tror jag smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/69274/993570_8ivok8.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/69274/993571_f9ge34.jpg

BJonsson
12 september 2010 · 4 074 Inlägg

Riktigt trevligt projekt! big_smile
Kommer följa de som händer...

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
Eddie_88 Hillbilly
12 september 2010 · 206 Inlägg

ser bra ut! smile

Living my life sideways!
amazonsimme
12 september 2010 · 303 Inlägg

blir till att riva ner insug/grenrör igen neutral
läcker mellan fläns och topp. får försöka plana den... dumma dumma neutral
och en mindre ventiljustering behövs nog också, knackar lite väl mycket.
...

amazonsimme
27 september 2010 · 303 Inlägg

Väntar fortfarande på att få tillbaka mitt grenrör ifrån planing. hoppas att det kommer imorgon, eller iaf på onsdag...
blir till att bygga ett nytt generatorfäste också nu, fick tag på en bättre generator smile

före-
https://www1.garaget.org/gallery/archive/69274/1000378_9evom2.jpg
-efter

amazonsimme
8 november 2010 · 303 Inlägg

Fått ihop nya generatorfästet nu. Ska köpa en kilrem imorgon, SEN ska den ut på vägen smile  Äntligen tongue

P--JawZ--K
9 november 2010 · 579 Inlägg

Trevligt trevligt big_smile Nu blir jag riktigt avis på dig när du får igång bil din. Får fan ta ett ryck sj nån dag å sätta motorn i min 240 å wink

Chevrolet Monte Carlo "General Monty" (1976)
amazonsimme
13 november 2010 · 303 Inlägg

Fick ut bilen på vägen idag, för första gången med nya motorn tongue
men mer jobb väntar (såklart)  får för mycket soppa på lågvarv, och för lite när laddet kommer... precis som man anade.  utan turbon hade den nog dock gått mer optimalt ^^ haha
menmen.
får alltså skaffa mindre lågfartsmunstycke (pilot)  och större muvudmun smile



P--JawZ--K skrev:
Trevligt trevligt big_smile Nu blir jag riktigt avis på dig när du får igång bil din. Får fan ta ett ryck sj nån dag å sätta motorn i min 240 å wink

Det tycker jag allt big_smile  ...  iaf till våren smile

A_Johansson
6 april 2011 · 16 Inlägg

Roligt med lite b20 turbos! Hur ser den nya lösningen med generator fästet ut? Ska ta och byta sida på min med

amazonsimme
6 april 2011 · 303 Inlägg

A_Johansson skrev:
Roligt med lite b20 turbos! Hur ser den nya lösningen med generator fästet ut? Ska ta och byta sida på min med

Aha, Okej!  väldigt simpelt smile  två fina skruvhål på sidan av kamaxeldrevet (kan man säga) å skruva fast fästet i.  Beror lite på vilken generator du tänkt använda förstås, men jag kan lägga upp en bild på mitt fäste, som är för en opel generator, men iallafall ...

A_Johansson
6 april 2011 · 16 Inlägg

amazonsimme skrev:

A_Johansson skrev:
Roligt med lite b20 turbos! Hur ser den nya lösningen med generator fästet ut? Ska ta och byta sida på min med

Aha, Okej!  väldigt simpelt smile  två fina skruvhål på sidan av kamaxeldrevet (kan man säga) å skruva fast fästet i.  Beror lite på vilken generator du tänkt använda förstås, men jag kan lägga upp en bild på mitt fäste, som är för en opel generator, men iallafall ...

Jo jag har luskat lite på dom hålen men det är ju alltid kul att se hur andra löst saker och ting:) vad kör du med för turbo?

amazonsimme
6 april 2011 · 303 Inlägg

A_Johansson skrev:

amazonsimme skrev:

A_Johansson skrev:
Roligt med lite b20 turbos! Hur ser den nya lösningen med generator fästet ut? Ska ta och byta sida på min med

Aha, Okej!  väldigt simpelt smile  två fina skruvhål på sidan av kamaxeldrevet (kan man säga) å skruva fast fästet i.  Beror lite på vilken generator du tänkt använda förstås, men jag kan lägga upp en bild på mitt fäste, som är för en opel generator, men iallafall ...

Jo jag har luskat lite på dom hålen men det är ju alltid kul att se hur andra löst saker och ting:) vad kör du med för turbo?

Oj, hehe. kolla på sidan 3 smile   där var ju bild!  men det fästet är för orginal växelströmsgen...  smile
Just nu är det en Td04-13c turbo ifrån en volvo 940. men denna läcker olja, så kommer byta, om en 16t får plats så blir det en sån istället, annars för jag hålla mig med den lilla modellen smile

Senast redigerat av amazonsimme (6 april 2011)

Amazon_65
1 november 2015 · 111 Inlägg

Är de alu fläns? isf vart kan man köpa sånna? smile

amazonsimme skrev:
Fick hem ett litet paket idag, som innehöll:

http://www1.garaget.org/gallery/archive/69274/938963_na0jfl.jpg
insug/avgasfläns 10" elfläkt

Buy It Build It Tune It Brake It And Repair It ;)
Jag gasar tills de rasar för volvo håller fan inte för de rasar ;)
Volvo Amazon "Raggazonen The Black Pearl" (1965)
BMW E39 523 "Barbie Med Wax" (1997)
Volkswagen Vento "Hilda Den vilda" (1997)
amazonsimme
2 november 2015 · 303 Inlägg

Nej,  inte alu tyvärr. 
Denna kommer från kl.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang