Turboknas? (V40 Räcer) Snälla hjälp..

Rabalderos
3 december 2015 · 8 Inlägg

Tjena pojkar och flickor (främst pojkar hihi)

Har en v40 2.0 T från 02 som knasar rejält när jag kör den.

Funkar väl fint på 1-2 växel sen när jag lägger i trean och kör som vanligt rycker den som fan, och dör nästan hela tiden när jag stannar/släpper gasen.

Extremt obehagligt och jobbigt då det är mycket trafik där jag bor så stannar bilen stannar hela orten, typ.

Vad kan felet vara? Och hur mycket kan de kosta? TYP.

Drog till en polare som skrev ut något papper där det står:

Turboladdare laddningstryckgivare B - Signal utanför området.

Kan inget om bilar men känns konstigt att bilen är som den är om turbon är fuckad? Känns mer som något annat. Men vad vet jag!

Oerhört tacksam för svar.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 december 2015 · 17 559 Inlägg

Går bilen lika dåligt vare sig den är kall eller varm?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Rabalderos
3 december 2015 · 8 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
Går bilen lika dåligt vare sig den är kall eller varm?

Hmm.. Inte tänkt så mycket på det, men det tror jag!

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 december 2015 · 17 559 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
Går bilen lika dåligt vare sig den är kall eller varm?

Kan vara spjällhusmotorn. Kan vara bränslefilter. Kan vara tändkablar. Kan vara troll i insprutet :-)

Din kompis som fick fram felkoden, vilken sorts felkodsavläsare användes?

Senast redigerat av Hybridsmurfen (3 december 2015)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Rabalderos
3 december 2015 · 8 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Går bilen lika dåligt vare sig den är kall eller varm?

Kan vara spjällhusmotorn. Kan vara bränslefilter. Kan vara tändkablar. Kan vara troll i insprutet :-)

Din kompis som fick fram felkoden, vilken sorts felkodsavläsare användes?

Åh, satan vad mycket. sad

Han använde någon Bosch grej. Såg ut som denna litegranna!

http://www.sae.org/dlymagazineimages/web/516/7198_7430.jpg

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 december 2015 · 17 559 Inlägg

Rabalderos skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Går bilen lika dåligt vare sig den är kall eller varm?

Kan vara spjällhusmotorn. Kan vara bränslefilter. Kan vara tändkablar. Kan vara troll i insprutet :-)

Din kompis som fick fram felkoden, vilken sorts felkodsavläsare användes?

Åh, satan vad mycket. sad

Han använde någon Bosch grej. Såg ut som denna litegranna!

http://www.sae.org/dlymagazineimages/we … 8_7430.jpg

Såg ut som riktiga grejer!

Har du kört "nästan slut" på bensin nyligen?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Rabalderos
3 december 2015 · 8 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Rabalderos skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Kan vara spjällhusmotorn. Kan vara bränslefilter. Kan vara tändkablar. Kan vara troll i insprutet :-)

Din kompis som fick fram felkoden, vilken sorts felkodsavläsare användes?

Åh, satan vad mycket. sad

Han använde någon Bosch grej. Såg ut som denna litegranna!

http://www.sae.org/dlymagazineimages/we … 8_7430.jpg

Såg ut som riktiga grejer!

Har du kört "nästan slut" på bensin nyligen?

Det som hände senast var att bilen dog mitt i rondellen (hade drygt 10 liter i kanske) --> Startade bilen fort igen --> bensinmätaren stod nästan på noll då. Efter jag startade den igen..

Senast redigerat av Rabalderos (3 december 2015)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 december 2015 · 17 559 Inlägg

Rabalderos skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Rabalderos skrev:

Åh, satan vad mycket. sad

Han använde någon Bosch grej. Såg ut som denna litegranna!

http://www.sae.org/dlymagazineimages/we … 8_7430.jpg

Såg ut som riktiga grejer!

Har du kört "nästan slut" på bensin nyligen?

Det som hände senast var att bilen dog mitt i rondellen (hade drygt 10 liter i kanske) --> Startade bilen fort igen --> bensinmätaren stod nästan på noll då. Efter jag startade den igen..

kan det ha varit så att den fick inte nog med bensin och pumpade upp "bottensatsen" ur tanken. Det kan sätta igenom bränslefilter/bränslepumpar.

Gick den bra fram tills dess?
Går den bra om du laddar på fullt genom växlarna med gasen i botten?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Rabalderos
3 december 2015 · 8 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Rabalderos skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Såg ut som riktiga grejer!

Har du kört "nästan slut" på bensin nyligen?

Det som hände senast var att bilen dog mitt i rondellen (hade drygt 10 liter i kanske) --> Startade bilen fort igen --> bensinmätaren stod nästan på noll då. Efter jag startade den igen..

kan det ha varit så att den fick inte nog med bensin och pumpade upp "bottensatsen" ur tanken. Det kan sätta igenom bränslefilter/bränslepumpar.

Gick den bra fram tills dess?
Går den bra om du laddar på fullt genom växlarna med gasen i botten?

Har också haft en tanke om det!

Ligger jag på 2an hela tiden går det helt OK knappt något ryck alls, men upp i trean, nääänää bara att glömma hehe.

Och nä, den ryckte ändra fram till rondellen sad

Senast redigerat av Rabalderos (3 december 2015)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 december 2015 · 17 559 Inlägg

Rabalderos skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Rabalderos skrev:

Det som hände senast var att bilen dog mitt i rondellen (hade drygt 10 liter i kanske) --> Startade bilen fort igen --> bensinmätaren stod nästan på noll då. Efter jag startade den igen..

kan det ha varit så att den fick inte nog med bensin och pumpade upp "bottensatsen" ur tanken. Det kan sätta igenom bränslefilter/bränslepumpar.

Gick den bra fram tills dess?
Går den bra om du laddar på fullt genom växlarna med gasen i botten?

Har också haft en tanke om det!

Ligger jag på 2an hela tiden går det helt OK knappt något ryck alls, men upp i trean, nääänää bara att glömma hehe.

Och nä, den ryckte ändra fram till rondellen sad

Jag är ingen mekaniker utan har lärt mig mycket genom att vara mod för Garaget i flera år. Plus min ålder och jobbat som bilhandlare. Skulle nog rekommendera att du ser över bränslefilter då bilen när den går på växel 1 & 2 inte kräver så mycket soppa men sen får den för lite.

Kan ha ordentligt fel men ett bränslefilter är billigt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Rabalderos
3 december 2015 · 8 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Rabalderos skrev:

Hybridsmurfen skrev:

kan det ha varit så att den fick inte nog med bensin och pumpade upp "bottensatsen" ur tanken. Det kan sätta igenom bränslefilter/bränslepumpar.

Gick den bra fram tills dess?
Går den bra om du laddar på fullt genom växlarna med gasen i botten?

Har också haft en tanke om det!

Ligger jag på 2an hela tiden går det helt OK knappt något ryck alls, men upp i trean, nääänää bara att glömma hehe.

Och nä, den ryckte ändra fram till rondellen sad

Jag är ingen mekaniker utan har lärt mig mycket genom att vara mod för Garaget i flera år. Plus min ålder och jobbat som bilhandlare. Skulle nog rekommendera att du ser över bränslefilter då bilen när den går på växel 1 & 2 inte kräver så mycket soppa men sen får den för lite.

Kan ha ordentligt fel men ett bränslefilter är billigt.

Måste börja någonstans, så får väl ta och kolla in ett bränslefilter smile Tackar för assistansen <3

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang