Opel Vivaro 1.9DTI startproblem

Loffe_ Escalade
12 december 2015 · 45 Inlägg

Hej.
har en vivaro 1,9dti 2003a som har startproblem,
med startgas så startar den direkt och går jättebra i motorn men utan gas så vill den inte starta.
vart ska jag felsöka ? någon som haft liknade bekymmer ?
Glödstift är ok
diesel filtret är ok

om diesel pumpen är dålig kan den bli svårstartad men gå bra när den väl går igång ?

Tacksam för alla tips jag kan få.

Mvh. Loffe

Rille0
12 december 2015 · 2 021 Inlägg

koppla upp bilen till ett diag instrument som kan mäta railtrycket, det brukar behövas minst 130bar för start, passa på att kolla felkoder samtidigt.

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Golf_TurboDiesel
13 december 2015 · 72 Inlägg

Startar den lättare när den är varm?

VwDH
22 december 2015 · 29 Inlägg

Har samma bil med samma problem.. Startar inte på nyckel men med gas o rulla igång den... felsökning är gjord o bytt ut fuelrailen som jag fick fel kod på  (dyr 4.600) bilen startar ändå inte.. Lr har gjort det någon gång pga att jag har haft i motor värmare.. Startar efter långa försök. Men blivit värre. O inte startar alla. Utan bara är nära o starta.. går hur fint o bra när jag kör den efter jag startat den med lite gas lr rullat igång den. Tror det är luft i systemet efter att en kille jag känner som hjälpte mig bytta fuelrailen öppna spridarröret vilket man inte skall göra på comonrails systemet har jag läst innan allt börja tror jag att den gick Slut på diesel. Frun som körde!! Fel sök bilen. Så tar man det där ifrån.. svara om du får fram något fel. Kanske kan hjälpa varandra. .

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang