Urquattro ska snyggas till.

Av en tillfällighet så blev det så att jag köpte en, kanske inte hel okänd arg urquattro efter sommaren 2014. Min tanke med bilen är att snygga till den och kunna gen den tiden som den förtjänar men självklart så ska den användas. Jag har inte någon panik med att den ska bli klar så fort som möjligt utan snarare så får det ta den tiden det tar och göra det ordentligt. Det som är gjort än så länge är lite målning och en ny instrumentbräda har tagit plats. Bagaget som består av tank samt pump har blivit omgjord så, nu är det aluminium durk för hela slanten där. A2 kit är beställt och jag väntar med spänning på att se hur det ser ut. Nya Bromsar ska installeras, har inte riktigt bestämt än vilka. Ny coilovers (KW) är beställt och bör komma när som. Motorrummet håller på att snyggas till. Ja det är lite pyssel så bilder och information kommer att läggas upp, så håll till godo och flika gärna in med tankar och idéer!smile
  • 27 Följare
  • 4 719 Visningar
  • Uppdaterades senast 29 december 2015
KMS
30 april 2015 · 7 Inlägg

Av en tillfällighet så blev det så att jag köpte en, kanske inte hel okänd arg urquattro efter sommaren 2014.
Min tanke med bilen är att snygga till den och kunna gen den tiden som den förtjänar men självklart så ska den användas. Jag har inte någon panik med att den ska bli klar så fort som möjligt utan snarare så får det ta den tiden det tar och göra det ordentligt.
Det som är gjort än så länge är lite målning och en ny instrumentbräda har tagit plats.
Bagaget som består av tank samt pump har blivit omgjord så, nu är det aluminium durk för hela slanten där.
A2 kit är beställt och jag väntar med spänning på att se hur det ser ut.
Nya Bromsar ska installeras, har inte riktigt bestämt än vilka.
Ny coilovers (KW) är beställt och bör komma när som.
Motorrummet håller på att snyggas till.
Ja det är lite pyssel så bilder och information kommer att läggas upp, så håll till godo och flika gärna in med tankar och idéer!smile

Johansen
30 april 2015 · 138 Inlägg

KMS skrev:
Av en tillfällighet så blev det så att jag köpte en, kanske inte hel okänd arg urquattro efter sommaren 2014.
Min tanke med bilen är att snygga till den och kunna gen den tiden som den förtjänar men självklart så ska den användas. Jag har inte någon panik med att den ska bli klar så fort som möjligt utan snarare så får det ta den tiden det tar och göra det ordentligt.
Det som är gjort än så länge är lite målning och en ny instrumentbräda har tagit plats.
Bagaget som består av tank samt pump har blivit omgjord så, nu är det aluminium durk för hela slanten där.
A2 kit är beställt och jag väntar med spänning på att se hur det ser ut.
Nya Bromsar ska installeras, har inte riktigt bestämt än vilka.
Ny coilovers (KW) är beställt och bör komma när som.
Motorrummet håller på att snyggas till.
Ja det är lite pyssel så bilder och information kommer att läggas upp, så håll till godo och flika gärna in med tankar och idéer!smile

Porr för gamla gubbar...ler....så nu behöver vi mycket bilder = jag följer...

Gunnlaug
30 april 2015 · 116 Inlägg

Roligt!
Väntar med spänning på bilder !
Följer

Unleash
30 april 2015 · 370 Inlägg

jag följer....upp med lite bilder!

Vorsprung durch technik
Nordicaudi.com
Nascom.se
Audi A5 COUPE 3.0TDI Q "RS5 TDI Edition" (2008)
BMW e39 M5 "Full Supersprint" (1999)
Audi 200 20v Quattro "Black Metal" (1990)
KMS
1 maj 2015 · 7 Inlägg

Första problemet var att jag inte riktigt kunde nå pedalerna helt som man bör göra..
När jag provkörde bilen så fick jag använda lite olika material för att kunna köra den, förarstolen fick inte att flytta framåt så mycket som jag behövde.
Killen som ägde bilen va betydlig längre än mig och bilen var lite inställd till honom.
Det blev ett nytt underrede och samtidigt så passade jag på att lyfta stolen så att man ser bra ut...
Ja det låter ju som man är en riktigt kortvuxen men är rätt så normal, dock förstår jag hur dvärgar känner sig.smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/204/203604/203604-5dd759621e7c55186e050a78dd434fe1_large.jpg

Senast redigerat av KMS (1 maj 2015)

KMS
1 maj 2015 · 7 Inlägg

Första bilden i garaget..Det står en hetsig traktor i bakgrunden...
https://www1.garaget.org/gallery/images/204/203604/203604-86d5d3581dd5e665ad0858d9dfa728e6_large.jpg

KMS
1 maj 2015 · 7 Inlägg

Innan denna så satt det en liten ratt, som mer eller mindre, enbart var till för att hålla sig i något. Nu ska det nog även gå att svänga åt något håll.wink
https://www1.garaget.org/gallery/images/204/203604/203604-ac1e6431e5b4033ece28be07c7775ec0_large.jpg

sonken91
3 maj 2015 · 310 Inlägg

Följer smile

KMS
6 maj 2015 · 7 Inlägg

Innan så såg bagaget inte så roligt ut, så jag bestämde mig för att sätta in aluminium. Bagaget kommer att bestå av fuel cell, pump mm, men jag har inte bestämt mig för om jag ska ha aluminium eller plast fuel cell. Hittar lika många för som emot för båda så om någon har erfarenhet så ös på!
Den förra var på ca 20l så jag funderar på att sätta in en 60l.
Ser det roligare ut nu än original??smile 
[img]https://www1.garaget.org/gallery/images/204/203604/203604-94d34d402093f6507e31d3cfdde63e7c.jpg[/img]

KSI-Garage Platschef på Hedin Däckdepå i Bålsta
7 maj 2015 · 1 373 Inlägg

Riktig snyggt :-) men blir det inte bullrigt med dessa, eller sitter den ljuddämpade materiel på baksidan ?

Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen BYD Atto 3 BYD Atto 3
KMS
7 maj 2015 · 7 Inlägg

Tack!smile
Det sitter ljuddämpande material på andra sidan, dock så är den rätt så tom inne i bilen så det är in med pluggarna som gäller. Kommer nog att lägga in matta i bilen.

quattro
7 maj 2015 · 86 Inlägg

Prenumererar!  smile

Audi Coupe quattro "20v Turbo" (1987)
jEKKT
29 december 2015 · 90 Inlägg

Följer.

KMS
29 december 2015 · 7 Inlägg

Det var längesedan jag uppdaterade och har inte haft så mycket tid att lägga i garaget men lite har det hänt iaf.
Har fått NÄSTAN alla delar till A2 kittet, nu är det bara huven som saknas och det har tagit åt H.....e för lång tid för dem att leverera tycker jag. Är det någon som har erfarenheter av hur man ska montera frontdelarna på bästa sätt, så får ni gärna höra av er! Kommer att komma lite bilder inom kort på vad som är gjort den sist!
God fortsättning och Gott Nytt år till er alla!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang