"RECYCLED" av RILLE-K

Projekt 2012/2013, Bygget premiär vissades på Vallåkras 30års jubileum. I många delar av världen ses S80`in som en stor lyx bil från Volvo. Men i Sverige har modellen fått stämplen "gubb bil". Så jag har skaffat mig en "gubb bil" från 1999 och tanken är att ändra på det och bygga en tuff och modernare variant med hjälp av delar från V70II 2008- bla . Mvh Rille
  • 310 Följare
  • 445 753 Visningar
  • Uppdaterades senast 5 februari 2015
MrH Det är lättare att prata än att få något sagt.
19 augusti 2013 · 735 Inlägg

Rille-K skrev:

MrH skrev:

Rille-K skrev:

Tack Mange...
Hoppas resan hem i det finna vädret gick bra...
Yes ses i sep...

Jadå, det gick bra även om det var ganska blött bitvis. big_smile
Roger kom ikapp mig efter ett tag och jag hakade på. Kan tänka mig att det var en och annan som hajade till lite när det kom två C70's brakande på rad. lol

Ja det var lite vatten som kom ner vid hem färden...
Coolt två snygga C70is...
Mvh Rille

Om inte annat så låter ju båda två lite mer än vanligt. lol

Volvo C70 2,4T "Westcoast Edition" (2000)
Rille-K Plåtis
18 april 2014 · 948 Inlägg

Oj var ett bra tag sedan jag skrev här i projekt tråden...
Lägget just nu är , D5an är nu såld och pysslas om av sin nya ägare..
Och S80in är på ställd och ska fixas i ordning för sommarens alla träffar..

Övrig så har jag tyvärr inte hunnit börja på något eget nytt projekt, men har byggt en del nya stötfångare m,m till ett antal V70is som kommer synas på lite träffar i sommar, just nu står två av dom på Elmia..
Där står även Henkes gryma Audi A4 pickis, som jag fått förtoendet att vara med och byggt på...

Kommer läggas in nya bilder så fort jag gjort lite mer med S80in..
Hadet... tongue

Volvo S80 "Recycled Rainbow" (1999)
MrH Det är lättare att prata än att få något sagt.
19 april 2014 · 735 Inlägg

Ja inte sjutton har du legat på sofflocket bara för att du inte byggt något nytt till dig själv. smile

Volvo C70 2,4T "Westcoast Edition" (2000)
BlueScreeen
25 april 2014 · 2 030 Inlägg

Läst igenom hela ditt projekt nu under någon vecka! Å dra mig baklänges vilka kunskaper du besitter roll det är ju helt underbart att se resultatet som blev! trodde nästan inte det var möjligt att byta front wink men helt underbart kul det vart å läst big_smile Och sen har jag följt ett projekt som du hade fixat stötfångare på som var med på Elmia i år, en XC70 Ocean Race! Tyvärr var jag inte ner på mässan själv men har sett bilder å riktigt snyggt jobb där också! Ser fabriksgjort ut! roll
Kan inte säga annat än många andra som kommenterar gjort, Volvo borde anställa dig som designer! Du har lyckats få till bilarna som de borde sett ut när de rullat av produktionsbandet! roll
Hoppas på att kunna läsa mera av dina projekt framöver! Lycka till! smile

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Volvo V40 T4 "R-Design" (2001)
Rille-K Plåtis
12 september 2014 · 948 Inlägg

BlueScreeen, TACKAR..... smile

Nu har sommaren rullat på och blev en del träffar för mig... Är som jag sagt tidigare grymt glad över hur det har gått och allt snälla kommentarer som jag fått för bilen och andras saker jag byggt..
Sånt som får mig att gilla det jag håller på med ännu mer, så nu är nytt projekt inhandlat för behandling i vinter...

Kommer komma projekt tråd framöver... smile

Börja med att tacka alla som gör livet kul.... =P

Hörs och syns alla biltokar.... big_smile

Volvo S80 "Recycled Rainbow" (1999)
BlueScreeen
12 september 2014 · 2 030 Inlägg

Riktigt synd att man själv inte kom iväg på någon träff! hmm bilen har stått i garaget för omlack i 2månader nu och 1 månad innan de hade jag problem med laddtrycket. Men nästa är när min bil ska vara klar så ska jag ut på träffar! Så hoppas få se något av dina projekt live smile

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Volvo V40 T4 "R-Design" (2001)
Rille-K Plåtis
12 september 2014 · 948 Inlägg

Ok trist.. Hoppas det fixar sig så kan åka runt på lite träffar nästa år... smile

Hadet... smile

Volvo S80 "Recycled Rainbow" (1999)
T-RÖD Hifi Freak
31 december 2014 · 462 Inlägg

grymt snyggt mannen.

Har för mig ja såg din V70 på någon träff i Stockholm för några år sedan. Grymt fin den också. För du körde väll också med DLS?

Höll då på med mitt ljudbygge i en saffran V70R. Nu har ja haft fullt upp med jobb och barn födande. Ja frugan alltså. Inte ja som fött barn. :-)

Men nu börjar det klia lite för mycket i fingrarna. Så nu blir det o bygga lite fin ljud i Ocean racen.

Grymt bra jobbat iaf.

Om du får något tillfälle när du inte vet vad du ska göra. Då kan du bygga om fronten på min Ocean race. Hihi.

Hoppas vi ses på någon bilträff i sommar.

Rille-K Plåtis
6 januari 2015 · 948 Inlägg

T-Röd..

Kan stämma ( Skogås Träffen, kanske ) Back2basic Orange V70N med DLS prylar i... Rullat på vägarna sedan Påsk 2010...

Tackar smile ...

Ska för söka åka på så många träffar jag kan i sommar....
Längtar redan...

Med vänlig hälsning Rille

Volvo S80 "Recycled Rainbow" (1999)
Gregor_Garage
27 januari 2015 · 77 Inlägg

kommer du att lägga upp andra projekt uppdateringar här? smile

Opel Vectra 2.0T "Opelen" (2004)
Rille-K Plåtis
28 januari 2015 · 948 Inlägg

Gregor_Garage skrev:
kommer du att lägga upp andra projekt uppdateringar här? smile

Kommer förmodligen lite uppdateringar på detta bygge fram över...
Men just nu så är det min andra projekt tråd som det jobbas i/med... smile
Mvh Rille

Volvo S80 "Recycled Rainbow" (1999)
Gregor_Garage
28 januari 2015 · 77 Inlägg

Rille-K skrev:

Gregor_Garage skrev:
kommer du att lägga upp andra projekt uppdateringar här? smile

Kommer förmodligen lite uppdateringar på detta bygge fram över...
Men just nu så är det min andra projekt tråd som det jobbas i/med... smile
Mvh Rille

Nice! Då kollar jag in den tråden också wink vart nästan att jag gick ut o satte kapen i min front när jag läste här..

Opel Vectra 2.0T "Opelen" (2004)
Rille-K Plåtis
5 februari 2015 · 948 Inlägg

Gregor_Garage skrev:

Rille-K skrev:

Gregor_Garage skrev:
kommer du att lägga upp andra projekt uppdateringar här? smile

Kommer förmodligen lite uppdateringar på detta bygge fram över...
Men just nu så är det min andra projekt tråd som det jobbas i/med... smile
Mvh Rille

Nice! Då kollar jag in den tråden också wink vart nästan att jag gick ut o satte kapen i min front när jag läste här..

Hahaha det är ju kanon.... tongue

Volvo S80 "Recycled Rainbow" (1999)
Wermelin
27 mars 2016 · 264 Inlägg

Va kul å ses å snacka lite om s80in på elmia! Va jag som frågade om sidospeglarna smile

Volvo S80 "Loudstore.se" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang