3343
Sök

Glödningslampa blinkar VW T4 2.5 tdi-97a

2 Inlägg
31 mars 2016
Trådstartare
Hej! har fått ett problem med bilen. Glödningslampan har börjat blinka, och jag tappar kraft och den börjar rycka på höga varvtal. hände efter jag körde uppför en långbacke, lampan började blinka och bilen tog sig knappt upp. kan bara köra max 80km/h just nu. Har varit in på verkstad och kolla felkoder idag, och dom fick fram följande : (lagrar nållyftsensor) Den läcker även diesel har jag märkt.

Dom sa även att det kan vara glödstiften som kan vara dåliga.

Bilen är som sagt en :VW transporter T4 2.5 tdi årsmodell 97.

Vad tror ni?
Senast redigerat av Norlund93 (31 mars 2016)

1 321 Inlägg
31 mars 2016
Att "Glödningslampan" blinkar har inget med glödstiften att göra. den talar om att felkoder finns lagrade dvs en "motorlampa". Radera felkoder och se vad som återkommer, ang diesel läckage så bör ju det kollas upp vart det kommer ifrån, kan ju suga luft. vanligast är ju att returledningarna mellan spridarna läcker.
Senast redigerat av Volvofarfar (31 mars 2016)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

2 Inlägg
31 mars 2016
Trådstartare
Volvofarfar skrev:
Att "Glödningslampan" blinkar har inget med glödstiften att göra. den talar om att felkoder finns lagrade dvs en "motorlampa". Radera felkoder och se vad som återkommer, ang diesel läckage så bör ju det kollas upp vart det kommer ifrån, kan ju suga luft. vanligast är ju att returledningarna mellan spridarna läcker.

Okej, han raderade alla felkoder på verkstan. Det funkade ett tag, men sen kom det tillbaks igen. Okej ska kolla upp vars det läcker.

Sök