29 mars 2016
Trådstartare
Hej alla glada!
Jag skulle behöva lite hjälp med min nyinförskaffade volvo 850 t5...
Jag har en extra laddtrycksmätare samt orginal, ingen av dessa rör sig alls... Jag kollade under ratten och hittade orginalslangen som tidigare gått direkt till orginalmätaren (antar jag) och där satt ett T-kors, detta dock gammalt och poröst, så det gick sönder, testade då att direkt koppla först orginalet sedan den extra utan korset men får ingen respons på någon av dom...
Jag försökte även följa orginalslangen under huven för att se om denna möjligtvis hade hoppat av eller var av nånstans, och tror iallafall den ledde mig till en "dosa" framför batteriet där det sedan kom 1 eller 2 slangar ifrån och försvinner under batteriet...
Lite frågor:
1. Är det hit den är dragen?
2. Om inte hur är den dragen och vart?
3. Tänkte möjligen köpa slang och dra om allt så det blir nytt och fräscht hela vägen, men vad är det för slang man bör använda (dimension, försäljningsställe?)
4. kan slangen hoppa av vid anslutningen på orginalmätaren och kan man se det utan att riva ut mätarhuset på nått sätt?
Det blev visst några frågor men jag är otroligt tacksam för svar (gärna med bilder på detta), Jag kopplade bort allt igen, är det nån fara att köra utan slangarna kopplade?
Mvh: Ola
Calibranissen