6869
Sök

Honda CR-V -01 RD1 random misfire

187 Inlägg
3 april 2016
Trådstartare
Läget enligt följande, jag fick en Honda CR-V 2001 eftersom ägaren fick diagnosen "en trasig kolv" av någon klåpare, vilket jag misstänkte var fel.
Började med att justera ventilerna och det blev ingen skillnad, så jag lyfte toppen och bekräftade mina misstankar. Nämligen 2 brända avgasventiler. Så jag bytte dessa inkl. hela sotningssatsen. Och bilen gick som en dröm, efter ca en vecka upptäckte jag att den kunde rycka till om man låg på hög växel i låg fart och gasade dock väldigt sporadiskt..blev dock mer frekvent tills det på en gång ryckte ordentligt och motorlampan tändes och den gick som skit. Så nu gjorde jag kompressionsprov och det är klockrent, bytte rotor,fördelarlock,tändkablar och tändspole(stiften var nya). Även kollat jordningen med startkablel från block till minuspol. Den går "lite lurvigt" på tom gång och är allmänt seg. Det som är kvar att byta tändningsmässigt är en liten kontrollbox som sitter i fördelaren men är inte helt gratis. Får olika felkoder, ibland misfire på alla cylindrar, ibland på 2 men alltid 1399 random misfire...

Soo...any thoughts?

Never underestimate the power of stupid people in large groups...

Sök