Har ett problem med min Nissan primera 2.0 2003 som är lite besvärligt. När den stått några timmar så den svalnat helt har den väldigt låg tomgång då den startas får man gasa för att den inte ska stängas av och om man är för snabb att släppa gasen eller att den stannar av någon annan anledning så blir den otroligt svårstartad, man får harva på en stund för att den ska starta då och när den gör det luktar det bensin i och utanför bilen.
När den är svårstartad så kan man prova med att trycka gasen i botten för då får motorn mera luft.. Med tanke på att det luktar bensin alltså.. Har den tomgångsmotor så kan man ju börja där ..
Senast redigerat av tommen1 (19 februari 2016)
Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Någon som har nått bra förslag? Har tyvärr kvar samma problem än. Den kan även stanna då man trycker in kopplingen och varvtalen går ner så lågt att den stannar, det blir ofta bättre ju varmare bilen blir.
Hittar ingen information om tomgångsmotorn. LMM kan de ju vara men då jag haft de på tidigare bilar har bilen gått dåligt även som varm.
Däremot fick jag tips om givaren som sitter på insuget (insugstempgivare?) har sökt massor efter denna på olika reservdelssidor men hittar inget, någon som har bra information om den?