Hallå alla!

Gäller detta slutsteget:
https://www.netonnet.se/art/ljudbild/bi … 9262.9096/Vet att det är ett billigt slutsteg, kanske tillomed det som är problemet?
Men iaf. Har detta steget i bilen till att driva en bas som steget sköter jättebra

men så hade jag ju 2 kanaler över på steget som jag tänkte jag skulle använda.
så jag köpte mej ett par pioneer 5,25" o monterade i hatthyllan o kopplade till steget, tyckte att dom spelade rätt kasst. men vad kan man förvänta sej av ett par 5.25 som inte ens sitter i en låda tänkte jag, så jag skaffade mej ett par lite dyrare pioneer 6,9" o monterade i hatthyllan, och fortfarande samma livlösa tunna tråkiga ljud som 5,25orna spelade.
Så istället så byggde jag en låda o satte 6.9orna i, lite lite lite bättre blev det ju men knappt märkbart. provade att koppla 6,9 direkt till stereon, o då jävlar var det helt annat ljud, mycket mycket bättre. dock går det ju inte höja lika mycket som när dem var kopplade på steget innan det började låta illa om dem.
6,9orna är på 60w rms
Spelar ingen som helst roll hur jag vrider o vänder på alla inställningar på steget, fortfarande samma kassa ljud. vet inte riktigt hur man ska beskriva det men tunt o livlöst ljud helt enkelt.
Byggde även en låda med ett par 6,5or i som jag skulle ha på jobbet. provade även dessa i steget, samma värdelösa ljud.
ska ett steg verkligen låta såhär tråkigt eller ska jag köpa ett dyrare steg av känt märke?
mvh