Jag skulle nog säga att detta är vägen att gå. Enligt min mening iaf.
OEM 200hp
Steg 1
-Luftfilter av "öppen" typ.
-Hondata (ladda in färdig mapp) ≈15hp med bättre register
Steg 2
-Grenrör + ev- katalysator ≈10hp
-Kammar från K20a ≈5-10hp med bättre register
-RBC insug från Civic Si ≈5hp med mer effekt i höga varv
-Ev catback för roligare ljud ≈0-5hp
-Mappning på bänk med hjälp av Hondatan För att allt ska lira
Totalt en effekt på ≈240-250hp
Steg 3 (Utanför BPU)
-Fortsätta sugtrimma eller överladd ≈250-
Obs, kallar detta för steg då jag anser att man ska göra dessa saker samtidigt.
Sedan behöver du inte ta allt i mitt "Steg 2" tex men de saker du behöver och vill ha för att sedan köra en mappning på det. Man kanske hoppar över kammar tex.
Lycka till!
i-vtec Do you?