Hej har just bytt blockpackning och oringar osv på min vr och ventiltätningar planat toppen osv. Nu till det roliga hittar inget lekage men har som en pysande/sugande ljud på vänster sidan i motorumet vet inte om det är något som tar i luft i systemet lr nå sånt. Har någon nå ider.
Sen märkte jag även idag att när jag stänger av bilen så bubblar det i expantions kärlekt, men inte annars precis som att det skulle trycka in komp i kylarsystemet och att det aldrig tar slut luft.
Sen märkte jag även idag att när jag stänger av bilen så bubblar det i expantions kärlekt, men inte annars precis som att det skulle trycka in komp i kylarsystemet och att det aldrig tar slut luft.
På VR6-motorerna sitter en eldriven extra vattenpump som cirkulerar runt kylvattnet en stund efter att man stängt av motorn. Det är för att ta hand om restvärmen och att fortsätta kyla.
Första du gör är att kolla om locket är ok. Sen har du ju varit och pillat en del under huven så andra problem är mycket möjliga.
Hur kollar man locket ? hur ska det funka ? vet inte om det kan vara så många andra fel. Inget lekage någon stans. Och västka försvinner. Den rycker inte den blandar inte ut det i oljan. Så vars tar det vägen?