10 juni 2016
Trådstartare
Jag köpte nyligen en bil och efter några dagar gick delar i motorn sönder. Den gick inte att köra längre och reparationen skulle kosta flera tiotusentals kronor.
Bilhandlaren har varit väldigt ohjälpsam. Det tog dem 1 hel månad att bara hämta bilen, 1-2 veckor till innan de kollade upp felet på bilen och därefter meddelade de mig att det kommer ta 3 veckor till att reparera. De svarar inte på telefon och vill att jag bara mejlar. Jag har mejlat dem flertalet gånger och de svarar inte förrän flera dagar senare varje gång och då svarar de inte ens på mina frågor, utan bara nånting i stil med att de jobbar på det. De har aldrig kontaktat mig angående vad som pågår, jag har hela tiden fått skriva till dem och fråga. Jag har inte blivit tillfrågad om jag vill ha en hyrbil så transport har jag fått lösa på egen hand.
Det kommer alltså ha gått minst 2 månader när jag får tillbaka bilen och som de har skött det här och drar ut på tiden så misstänker jag att det kommer ta ytterligare 1 månad utöver det de säger.
Är detta acceptabelt? Vad kan jag göra? Jag har bett om att få häva köpet men det vill de inte.