K&n sportluftfilter bra eller dåligt?

M123
19 juni 2016 · 962 Inlägg

tkd_rille skrev:

robin__87 skrev:
Caromainia det är det ljudet jag är ute efter.  Men är osäker  nu.

Köp en v8 istället om du är ute efter ljudet.
Att byta saker för att man vill låta häftig i stan gör inte dig häftig utan folk kommer tycka de är pinsamt wink

Visst finns det inget härligare ljud iaf när det kommer från ett dött ting än en V8 men vill nog säga att det är väl totalt skit samma vad andra obetydliga människor tycker om en eller om det man har bara man själv gillar läget. Vill man bröla och döna så gör man det och mår bra, om något surkart kollar snett på en vad gör det egentligen? big_smile

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Muttley
19 juni 2016 ·

M123 skrev:

tkd_rille skrev:

robin__87 skrev:
Caromainia det är det ljudet jag är ute efter.  Men är osäker  nu.

Köp en v8 istället om du är ute efter ljudet.
Att byta saker för att man vill låta häftig i stan gör inte dig häftig utan folk kommer tycka de är pinsamt wink

Visst finns det inget härligare ljud iaf när det kommer från ett dött ting än en V8 men vill nog säga att det är väl totalt skit samma vad andra obetydliga människor tycker om en eller om det man har bara man själv gillar läget. Vill man bröla och döna så gör man det och mår bra, om något surkart kollar snett på en vad gör det egentligen? big_smile

Många människor tror att de är häftiga inför andra människor för att de lägger massvis med onödiga ting på sin bil smile   Speciellt vanliga tråkiga bilar.   
Då anser jag att man gör ett vettigare val av att spara till en bil man hellre vill ha istället för att lägga massa onödiga pengar på den man redan har.

Vi har folk här som tror de är häftiga för att deras bilar låter som traktorer big_smile

M123
19 juni 2016 · 962 Inlägg

tkd_rille skrev:

M123 skrev:

tkd_rille skrev:

Köp en v8 istället om du är ute efter ljudet.
Att byta saker för att man vill låta häftig i stan gör inte dig häftig utan folk kommer tycka de är pinsamt wink

Visst finns det inget härligare ljud iaf när det kommer från ett dött ting än en V8 men vill nog säga att det är väl totalt skit samma vad andra obetydliga människor tycker om en eller om det man har bara man själv gillar läget. Vill man bröla och döna så gör man det och mår bra, om något surkart kollar snett på en vad gör det egentligen? big_smile

Många människor tror att de är häftiga inför andra människor för att de lägger massvis med onödiga ting på sin bil smile   Speciellt vanliga tråkiga bilar.   
Då anser jag att man gör ett vettigare val av att spara till en bil man hellre vill ha istället för att lägga massa onödiga pengar på den man redan har.

Vi har folk här som tror de är häftiga för att deras bilar låter som traktorer big_smile

Men TS har alltid drömt om ett spotsystem då tycker jag vederbörande ska ha ett och döna på lite.

Sen är väl traktorer hur balla som helst. big_smile

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Muttley
19 juni 2016 ·

M123 skrev:

tkd_rille skrev:

M123 skrev:

Visst finns det inget härligare ljud iaf när det kommer från ett dött ting än en V8 men vill nog säga att det är väl totalt skit samma vad andra obetydliga människor tycker om en eller om det man har bara man själv gillar läget. Vill man bröla och döna så gör man det och mår bra, om något surkart kollar snett på en vad gör det egentligen? big_smile

Många människor tror att de är häftiga inför andra människor för att de lägger massvis med onödiga ting på sin bil smile   Speciellt vanliga tråkiga bilar.   
Då anser jag att man gör ett vettigare val av att spara till en bil man hellre vill ha istället för att lägga massa onödiga pengar på den man redan har.

Vi har folk här som tror de är häftiga för att deras bilar låter som traktorer big_smile

Men TS har alltid drömt om ett spotsystem då tycker jag vederbörande ska ha ett och döna på lite.

Sen är väl traktorer hur balla som helst. big_smile

Han vill även ha en skyline eller s60R  wink Tycker han ska satsa på den.

Min truck på jobbet låter häftigare än deras traktorer wink

robin__87
19 juni 2016 · 184 Inlägg

Jo de är ganska  dyra.  O jo spar pengar  till något  bättre.  Men till dess är det kul att göra  något  på den här.

robin__87
19 juni 2016 · 184 Inlägg

O jo vill hellre satsa  på något annan  bil

Muttley
19 juni 2016 ·

robin__87 skrev:
Jo de är ganska  dyra.  O jo spar pengar  till något  bättre.  Men till dess är det kul att göra  något  på den här.

Allt är relativt smile    Bilarna är dyra för sin ålder men inte så extremt att de är omöjligt att spara ihop på ett år för den som har jobb.
Kör du på ditt filter.  De är inte bra för din bil men tycker du ljudet är så viktigt så kör på det.

robin__87
19 juni 2016 · 184 Inlägg

Jo men de är fina också.  O nej det spar man ganska  snabbt  till. O nja tror jag hoppar filtret.

NIzmO Ollikkala Racing
20 juni 2016 · 1 724 Inlägg

Du kan göra en gratis mod på din bil med, sitter en stor ljuddämpare för luftburken i förarsidans hjulhus och med den borta får du betydligt mer ljud vid gaspådrag.
Rent teoretiskt kan du få nån extra hästkraft om du sätter dit en "bastratt" där luften går in också wink .

- Time Attack -
Evildan
20 juni 2016 ·

NIzmO skrev:
Du kan göra en gratis mod på din bil med, sitter en stor ljuddämpare för luftburken i förarsidans hjulhus och med den borta får du betydligt mer ljud vid gaspådrag.
Rent teoretiskt kan du få nån extra hästkraft om du sätter dit en "bastratt" där luften går in också wink .

Luffarturbo byggde jag på en LT31diesel för 20 år sedan, den sackade inte lika mycket i stavsjöbacken med 3ton tongue på flaket efter det. Fungerar även i praktiken,  på en gammal toksur VW-diesel åtminstone.

Hool
20 juni 2016 · 1 067 Inlägg

Så länge du är under 500 hästar så kör på ett nytt fräscht original pappersfilter.. 

Har K&N på min 525 men det är mest för ljudet och att det satt ett när jag köpte den smile

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
caromania Forummoderator
21 juni 2016 · 9 296 Inlägg

Många åsikter blir det. Ett tvättbart filter blir överlägset billigast i längden. Och eftersom du vet hur man tvättar och oljar in det så kommer inte något ta skada. Jag har kört KNs panelfilter i min Honda Accord med samma motor som din i 10 år. Varje vår har jag ett rent filter helt gratis. För övrigt kostar ett nytt KN mindre på rätt ställe än vad ett pappersfilter kostar på fel ställe.

Renar pappersfiltret bättre? Ja det säger rallyförarna, även de som kör med mer än 500hk.
Ger KN mer hästar? Nej det känns inte som det.
Slets min motor ut efter att ha kört KN i 13000 mil? Nej, det verkar inte så.

Cash is king. Follow me and see the light. smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
robin__87
21 juni 2016 · 184 Inlägg

Tack för svaren. Ska kolla upp det.

Superb-linkan
21 juni 2016 · 275 Inlägg

Om du bara är ute efter ljudet så är det väll bara att köpa. Om du vill ha lite sköna insugsljud.
Man lever bara en gång. Kan man så ska man wink

steifan DR!FTT3KN!K3R
21 juni 2016 · 10 427 Inlägg

caromania skrev:
Många åsikter blir det. Ett tvättbart filter blir överlägset billigast i längden. Och eftersom du vet hur man tvättar och oljar in det så kommer inte något ta skada. Jag har kört KNs panelfilter i min Honda Accord med samma motor som din i 10 år. Varje vår har jag ett rent filter helt gratis. För övrigt kostar ett nytt KN mindre på rätt ställe än vad ett pappersfilter kostar på fel ställe.

Renar pappersfiltret bättre? Ja det säger rallyförarna, även de som kör med mer än 500hk.
Ger KN mer hästar? Nej det känns inte som det.
Slets min motor ut efter att ha kört KN i 13000 mil? Nej, det verkar inte så.

Cash is king. Follow me and see the light. smile

Ptja, om man ska byta luftfilter med 3000mils intervaller så vetetusan om det blir så mycket billigare.

Ett pappersfilter kostar väl en 1/4 av ett tvättbart från K&N så man hinner ju köra nästan 10000mil för samma luftfilterkostnad. Dessutom utan särskild extra risk för att paja luftmassemätaren (som visserligen är rätt så billiga till BMWs). Nu kollade jag ett K&N insatsfilter till min BMW 325i för runt 800kr och ett vanligt pappersfilter för runt 200kr (som jag köpte senast tongue )

robin__87
21 juni 2016 · 184 Inlägg

Jo men får se om jag köper

caromania Forummoderator
21 juni 2016 · 9 296 Inlägg

steifan skrev:

caromania skrev:
Många åsikter blir det. Ett tvättbart filter blir överlägset billigast i längden. Och eftersom du vet hur man tvättar och oljar in det så kommer inte något ta skada. Jag har kört KNs panelfilter i min Honda Accord med samma motor som din i 10 år. Varje vår har jag ett rent filter helt gratis. För övrigt kostar ett nytt KN mindre på rätt ställe än vad ett pappersfilter kostar på fel ställe.

Renar pappersfiltret bättre? Ja det säger rallyförarna, även de som kör med mer än 500hk.
Ger KN mer hästar? Nej det känns inte som det.
Slets min motor ut efter att ha kört KN i 13000 mil? Nej, det verkar inte så.

Cash is king. Follow me and see the light. smile

Ptja, om man ska byta luftfilter med 3000mils intervaller så vetetusan om det blir så mycket billigare.

Ett pappersfilter kostar väl en 1/4 av ett tvättbart från K&N så man hinner ju köra nästan 10000mil för samma luftfilterkostnad. Dessutom utan särskild extra risk för att paja luftmassemätaren (som visserligen är rätt så billiga till BMWs). Nu kollade jag ett K&N insatsfilter till min BMW 325i för runt 800kr och ett vanligt pappersfilter för runt 200kr (som jag köpte senast tongue )

Du handlar på fel ställe. wink Jag köpte mitt panelfilter för 300ish på ebay i England. Pappersfiltret kostar fan lika illa det. Dessutom slipper jag åka till verkstan och köpa filtret, en resa på kanske en mil, ca 30-50kr bara det. Nä, nu är jag lite fånig, men det är helt klart värt på en bil man ska behålla.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
robin__87
22 juni 2016 · 184 Inlägg

Ok där ser man smile  kan se där om jag hittar något.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang