4203
Sök

Bränsleproblem Audi 80-92

2 Inlägg
6 juli 2016
Trådstartare
Hej!
Har kollat runt på forumet men inte hittat någon tråd som liknar mitt problem (så vitt jag kan förstå).
Det handlar om min grabbs Audi 80, årsmodell 92 som han kör med. Han kom hem från jobbet häromdagen med bilen men när han skulle iväg nästa dag så startar inte bilen. Gnista finns och bilen tänder när man sprutar startgas i luftburken. Sagt och gjort, skruvar ur soppapumpen då vi gissar att det den som strular. I tanken finns gott om soppa, det ser rent och fräscht ut och pumpen ser fin ut. Vi tvångskör pumpen utanför tanken och den pumpar fint, alltså skruvar vi tillbaka alltihop och nu startar bilen och går fint och jämt. I fyra mil, sen lägger den av igen. ingen misständning och ingen förvarning, den bara stannar. Vi tar återigen ur pumpen och gör om manövern, återigen startar bilen men den här gången går den bara 7 kilometer innan den stannar igen. Den här gången när vi skruvar isär eländet är det rejält övertryck i soppaslangen när vi skruvar av den. Eftersom vi inte kan förstå felet så skruvar vi ihop allt igen och nu startar bilen igen.
Eftersom vi stod på motorvägen så kör vi bara till närmsta avfart och ställer bilen där, vi vågar inte köra med risk att bli stående igen.
Kan det vara soppafiltret som är tätt men varför skulle den då starta och gå när vi plockat isär och satt ihop det?

Finns det någon klurig som har en idé?

Mvh

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
6 juli 2016
Bränslerelä ?

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

2 Inlägg
6 juli 2016
Trådstartare
Om det är bränslerelät borde det väl inte bli övertryck i slangarna?

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
6 juli 2016
Bränslereläet fixar kanske mer än att starta pumpen..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

6 648 Inlägg
6 juli 2016
Hej!
Gissar att det är pumpen i alla fall.
Hade samma fel på min Audi 100 Avant 2,0E -89 och knackade man på pumpen så gick bilen men efter ett tag la motorn av igen, Så där höll jag på tills jag tröttnade och köpte ny pump på Biltema .

Sök