Batteri problem eller?

urbenruben
8 juni 2016 · 48 Inlägg

jag har en opel kapitän 62a! problemet med den är att om batteriet blir tomt och jag laddar upp batteriet igen så funkar det inte på kapitän men det funkar på andra bilar. jag har köpt nytt batteri men det blir samma sak. även om jag försöker att ta startkablar till en annan bil så blir det som att det inte kommer fram någon ström! jag har även tagit bort batteriet och satt startkablarna  direkt på kablarna men det händer ingenting. jag har 3st jordflätor mellan kaross och motor  och har rengjort kontakt ytorna. nån som har något förslag på vad det kan vara för fel?

M123
8 juni 2016 · 962 Inlägg

Bil med 6V orginal men ombyggt 12V eller? Isf skulle jag nog börja kolla över elsystemet om det är något som någon tidigare ägare har trasslat till det för antar att det är ett 12V vi pratar om nu då du provat i andra bilar.

Så ja inte mycket till hjälp här men kolla startmotor, för antar här bara att du har kopplat plus mellan generator/startmotorn sen till batteriet från startmotorn. Är det enda jag kan tänka mig såhär på rak arm. smile

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
urbenruben
9 juni 2016 · 48 Inlägg

ja den är ombyggd från 6 till 12 volt men startmotorn är 6volt om det kan ha någon betydelse? jag tänkte sätta in en 100amp generator så jag byter den och kollar kablarna till och börja med. tackar

M123
9 juni 2016 · 962 Inlägg

Vissa klarar att gå på 12V men andra brinner. Men innan du byter ut den kolla plinten där om det är kopplat som jag skrev, dom var ju snåla på kabel förr och det där kan ju orsaka lite problem med tiden. Är det dåliga kontakt mellan kablarna så får du du ju inte nog med kräm eller inge kräm alls. Så jag skulle börja kolla plus på startmotorn och gnossa lite på kontaktytorna. smile

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
urbenruben
9 juni 2016 · 48 Inlägg

ok jag ska kolla det

urbenruben
11 juli 2016 · 48 Inlägg

jag bytte generator så nu funkar det! tack för tipsen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang