Bilförsäkring på en lördag, F-bolag hittar inget pris på bilen online.

VTEx
7 maj 2016 · 107 Inlägg

Halloj.
Jag har en Opel Astra som är LB reggad.
Det går inte teckna någon försäkring online till denna bilen hos länsförsäkringar (som jag alltid använder).
De har ju stängt överallt går ju inte ringa heller?
Sitter nu med en avställd oförsäkrad bil som står i garaget, då jag lite hastigt sålde min andra bil igår-kväll.

Alla andra försäkringsbolag har ju löjligt höga priser jämfört med LF.

Hur fasen skall man göra? :p

Senast redigerat av VTEx (7 maj 2016)

Varför åka skidor när man kan åka spark?
Va ska man upp i backar för när de finns plan mark?
it_mutt Avstängd
7 maj 2016 · 10 388 Inlägg

VTEx skrev:
Halloj.
Jag har en Opel Astra som är LB reggad.
Det går inte teckna någon försäkring online till denna bilen hos länsförsäkringar (som jag alltid använder).
De har ju stängt överallt går ju inte ringa heller?
Sitter nu med en avställd oförsäkrad bil som står i garaget, då jag lite hastigt sålde min andra bil igår-kväll.

Alla andra försäkringsbolag har ju löjligt höga priser jämfört med LF.

Hur fasen skall man göra? :p

Då ringer man till ett kontor som har öppet. Testa STHLM. De ska kunna ge dig en trafikförsäkring iaf. Sen får du, på måndag, ta upp det med dit lokala kontor.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
VTEx
7 maj 2016 · 107 Inlägg

Ringde och valde att få tala med en telefonist.
Då säger en inspelad röst att de har öppet 10:00 till 15:00 på lördagar men sen avslutas samtalet.

Valde alternativet försäkringsärenden och sitter nu i kö, se om det går vägen.

Varför åka skidor när man kan åka spark?
Va ska man upp i backar för när de finns plan mark?
it_mutt Avstängd
7 maj 2016 · 10 388 Inlägg

VTEx skrev:
Ringde och valde att få tala med en telefonist.
Då säger en inspelad röst att de har öppet 10:00 till 15:00 på lördagar men sen avslutas samtalet.

Valde alternativet försäkringsärenden och sitter nu i kö, se om det går vägen.

Hmm. Ja det ska iaf gå att göra så. Har gjort så två gånger de senaste halvåret. Visserligen med personbilar, men just när det inte gått att ta försäkring via hemsidan. Har svårt att tänka mig att det skulle vara något problem med en annan fordonstyp.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
VTEx
7 maj 2016 · 107 Inlägg

Funkade visst inte hmm
De provade att ta en försäkring genom STHLM som sen på måndag skulle övergå till JKPG som är mitt län.
Men det gick inte , så jag får nog pumpa luft i cykeln och trampa mig fram till måndag wink

Tack för hjälpen iallafall.

Varför åka skidor när man kan åka spark?
Va ska man upp i backar för när de finns plan mark?
it_mutt Avstängd
7 maj 2016 · 10 388 Inlägg

VTEx skrev:
Funkade visst inte hmm
De provade att ta en försäkring genom STHLM som sen på måndag skulle övergå till JKPG som är mitt län.
Men det gick inte , så jag får nog pumpa luft i cykeln och trampa mig fram till måndag wink

Tack för hjälpen iallafall.

Hmm, märkligt. Då får vi väl anta att det skiljer mellan olika fordonstyper trots allt. Nåja, det var värt ett försök åtminstone. Trampa lugnt

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
NIzmO Ollikkala Racing
7 maj 2016 · 1 724 Inlägg

Innan internet var lika lättillgängligt så talade jag in all info på bolagets telefonsvarare och var aldrig några problem, vet dock inte om alla har det numera.

Nästa alternativ är att teckna på annat bolag för att sen ändra på en vardag, är 14 dagars öppet köp på försäkringar.

Senast redigerat av NIzmO (7 maj 2016)

- Time Attack -
VTEx
18 juli 2016 · 107 Inlägg

Lite sent svar men kan vara bra för andra att veta.

Fick reda på från länsförsäkringar JKPG, att om jag haft bilen försäkrad hos dom tidigare och ställer av bilen, så vid nästa tillfälle jag ställer på bilen så får jag automatiskt samma försäkring som jag hade innan avställningen.
Det betyder att jag inte behöver kontakta något bolag om det inte är så att man ska byta bolag eller välja en annan typ av försäkring.

Senast redigerat av VTEx (18 juli 2016)

Varför åka skidor när man kan åka spark?
Va ska man upp i backar för när de finns plan mark?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang