Passagerardörr & högerbakdörr strömlösa, går inte att låsa.

jjolaa
1 augusti 2016 · 11 Inlägg

Hejsan! Jag är ny på detta forum så om jag tabbar mig får ni ha överseende!

Det är såhär att jag har nyligen köpt mig en bil, en VW Golf 5 GT -06. Allt har funkat klockrent, fram tills nu, då vi skulle sätta i en baslåda. Baslådan funkar klockrent osv, men problemet är att på något sätt så har elen i passagerardörren och höger bakdörr slagits ut, eller något. Elhissarna funkar inte på den sidan, och dom två dörrarna låser sig inte när jag försöker låsa med dosan. Färddatorn indikerar att passagerardörren är öppen, fast den inte är det, och när man öppnar hbd visar den ingenting, den känner inte av att den öppnas. Även lampan i taket lyser pga att den tycker att dörren är öppne. Vi tog bort batteriet för att få igenom strömmen till baslådan, kan detta ha nått med det att göra? Typ om det har nollats eller blivit kortis på något sätt.

Alla tips och råd är välkomna, då jag inte är ett dugg teknisk när det kommer till bilel.

Volkswagen Golf 2.0 GTI "Golf V" (2005)
Elot
4 augusti 2016 · 493 Inlägg

Öppna dörrarna och lossa gummihöljet mellan kaross och dörr och se så att alla kablar är hela. Det är en bra början.

Googlemaster
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
5 augusti 2016 · 4 917 Inlägg

Enligt ovanstående med tillägget att kolla passagerardörren först eftersom båda fallerar.

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
jjolaa
21 augusti 2016 · 11 Inlägg

En liten uppdatering: efter mycket rivande överallt så konstaterades det att det var fönsterhissmotorn som var trasig. Denna är nu bytt och nu funkar allt igen. smile

Volkswagen Golf 2.0 GTI "Golf V" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang