Angående felkod på en Passat från 2006

audi-A_4
30 augusti 2016 · 74 Inlägg

Hejsan

Jag lämnade in bilen för besiktning och då fick nissen på bilprovningen fram en felkod som jag hade lite frågor om.

Felkoden lyder, "Bränslepumpsmodulens styrkrets låg". Det är inga lampor som lyser och jag behövde inte ta in bilen på ombesiktning men då jag ska sälja bilen så vill jag helst åtgärda detta först.

Ringde VW men de ville ha in bilen på felsökning, men jag vill testa lyckan här för att se om någon har varit med om detta tidigare och vad det kan vara för fel isånfall. Så som jag uppfattade det så var detta inget akut som behövde åtgärdas och så länge det inte lyser någon lampa så ska det gå bra att köra vidare.

Tacksam för all typ av hjälp.

Hälsningar
K

it_mutt Avstängd
30 augusti 2016 · 10 388 Inlägg

"Låg signal" ska det nog vara där....vilket då ger felkod "P025C", sen är det bara att googla.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
31 augusti 2016 · 4 917 Inlägg

Kan det vara så simpelt som lite ärgade kontakter bara ,vid anslutningen till modulen?

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Highway_Outlaw
31 augusti 2016 · 198 Inlägg

Så du har inte haft några problem med bilen och motorlampan har inte lyst?
Du skall laga bilen för att Bilprovningen hittar en gammal sparad felkod?

CC72
31 augusti 2016 · 1 661 Inlägg

Testa att radera felkoden och se om den kommer tillbaka.

audi-A_4
31 augusti 2016 · 74 Inlägg

tommen1 skrev:
Kan det vara så simpelt som lite ärgade kontakter bara ,vid anslutningen till modulen?

Jag har inte hunnit kika på det. Ska lämna in den på felsökning nästa vecka så får jag se. Var mer nyfiken på ifall någon hade stött på problemet innan och vad det skulle kunna kosta mig att fixa den.

audi-A_4
31 augusti 2016 · 74 Inlägg

Highway_Outlaw skrev:
Så du har inte haft några problem med bilen och motorlampan har inte lyst?
Du skall laga bilen för att Bilprovningen hittar en gammal sparad felkod?

Motorlampan var igång förra året och då var det gasspällen som krånglade men det åtgärdades. I dagsläget lyser inte motorlampan men felkoden dök upp hos bilprovningen.

audi-A_4
31 augusti 2016 · 74 Inlägg

CC72 skrev:
Testa att radera felkoden och se om den kommer tillbaka.

Det kanske skulle kunna funka. Får se vad de säger när jag lämnar in bilen nästa vecka.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang