3228
Sök

Lurig Hyundai

2 Inlägg
4 september 2016
Trådstartare
Jaghar en hyundai centennial -02 med 4,5 l v8:a som har trix för sig, den är svårstartad ofta men när den startar så går den klockrent ,inga felkoder eller check engine finns , det värsta är att den vid några tillfällen stannat under färd ,väldigt obehagligt och farligt då man ju måste stanna och lägga i parkering för att starta (det är en automat ),men då startar den ögonblickligen.Har haft den på hyundai verkstad och dom säger att huvudatorn tappar kontakten med immobalizern och stänger av tändningen. finns väl ingen övre prislapp för att lösa problemet på hyundai verkstan då dom inte kan säkerställa om det är fel på immobalizern eller huvudatorn . Bilen har endast gått 8300 mil och är nästan i nyskick . tycker man borde kunna lösa problemet på något enkelt sätt, synd att behöva skrota en så fin bil

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
4 september 2016
JAG hade kollat alla anslutningar som är relevanta för detta fel.
Hade det inte hjälpt så hade jag tagit en box itaget och kollat över lödningar.
Inte fasen hade jag slängt massor av tusenlappar på såntnär.
Man som jag nämnt några gånger, så kostar det tyvärr en hel del om man inte vågar/kan ta itu med problemet själv..
Inga felkoder att läsa ut ?
Senast redigerat av tommen1 (4 september 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

Forummoderator
18 410 Inlägg
4 september 2016
turbosagaren skrev:
Jaghar en hyundai centennial -02 med 4,5 l v8:a som har trix för sig, den är svårstartad ofta men när den startar så går den klockrent ,inga felkoder eller check engine finns , det värsta är att den vid några tillfällen stannat under färd ,väldigt obehagligt och farligt då man ju måste stanna och lägga i parkering för att starta (det är en automat ),men då startar den ögonblickligen.Har haft den på hyundai verkstad och dom säger att huvudatorn tappar kontakten med immobalizern och stänger av tändningen. finns väl ingen övre prislapp för att lösa problemet på hyundai verkstan då dom inte kan säkerställa om det är fel på immobalizern eller huvudatorn . Bilen har endast gått 8300 mil och är nästan i nyskick . tycker man borde kunna lösa problemet på något enkelt sätt, synd att behöva skrota en så fin bil

Det är ju ingen dussinbil direkt... har du googlat problemet?

2 Inlägg
4 september 2016
Trådstartare
finns ingen  info    om hyundai 4,5 -02 att hämta, jag har tagit isär en del kontakter mellan tändningslås och ecm, allt ser fint ut,lite oxidering fanns i första skarvstycket närmast tändningslåset men det är borta nu. när man googlar på problem så verkar det vara vanligt med oxiderade kontakter på hyundaier.Jag ser inga felkoder i obd:n men på hyundaiverkstan så hade dom fått upp en felkod på förbindelsen mellan ecm och startspärr,kontrollerat kontakter,rengjort och kört med bilen och den hade inga hyss.....

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
4 september 2016
Du skulle kunna knacka lite lätt på boxarna,  en i taget givetvis..
Har du osis/tur så tittar felet fram..
Fast då finns ju risken att du får använda apostlahästarna istället, och DET vill du väl inte göra ?roll
Senast redigerat av tommen1 (4 september 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

Sök