Missljud motor toyota corolla 2003

henkel89__
1 oktober 2016 · 3 Inlägg

Tjenare, har ett missljud som jag inte lyckats lokalisera. BIfogar youtube klipp!

Det är en Toyota corolla 1.6 2003 vvti.

https://www.youtube.com/watch?v=tnFJjPA … e=youtu.be

Någon som har nån ide vad det kan vara?

Senast redigerat av henkel89__ (1 oktober 2016)

rawsezx
1 oktober 2016 · 116 Inlägg

Rent spontant vevlagerhaveri, men det är ju väldigt sällsynt om du inte fått in typ kylvätska i oljan eller liknande, lagerhaveri i generator, remspännare, vattenpump etc brukar ha ett mer vinande ljud.

Rille0
1 oktober 2016 · 2 021 Inlägg

sätter en femma på vattenpumpshaveri, har bytt på ett par toyotor som låtit sådär, prova att starta motorn med aggregatremmen demonterad, tystnar det är du på rätt spår, prova sen att snurra på alla aggregat och löphjul/spännare för att lokalisera vilket, är ljudet dock kvar med remmen demonterad så känns det spontant som någonting i kamdrivningen.

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
henkel89__
2 oktober 2016 · 3 Inlägg

Rille0 skrev:
sätter en femma på vattenpumpshaveri, har bytt på ett par toyotor som låtit sådär, prova att starta motorn med aggregatremmen demonterad, tystnar det är du på rätt spår, prova sen att snurra på alla aggregat och löphjul/spännare för att lokalisera vilket, är ljudet dock kvar med remmen demonterad så känns det spontant som någonting i kamdrivningen.

Okey jag ska prova detta, återkommer när jag testat! Tack för tipset !

henkel89__
2 oktober 2016 · 3 Inlägg

henkel89__ skrev:

Rille0 skrev:
sätter en femma på vattenpumpshaveri, har bytt på ett par toyotor som låtit sådär, prova att starta motorn med aggregatremmen demonterad, tystnar det är du på rätt spår, prova sen att snurra på alla aggregat och löphjul/spännare för att lokalisera vilket, är ljudet dock kvar med remmen demonterad så känns det spontant som någonting i kamdrivningen.

Okey jag ska prova detta, återkommer när jag testat! Tack för tipset !

Tjenare, testade detta och ljudet försvann helt. Kände lite på alla hjul och vattenpumpen kändes inte schysst man kunde vicka hjulet ganska ordentligt + att det tuggade i lagret när man snurrade det. Så vågar nog med säkerhet säga att det är vattenpumpen. Tack för tipset!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang