4314
Sök

Värmeelement Volvo v70n

1 450 Inlägg
7 november 2016
Trådstartare
Nu vet ja inte om tråden hamnade rätt , då denna handlar om värmeelement.

Har sökt på Internet massor men får bara fram något om gamla v70 mod.
Jag undrar då om någon bytt värmeelement i en Volvo v70n diesel,
Som kan ge en kort guide på hur man gör?
Är det svårt?
Behövs några specialverktyg?
Vart sitter elementet?

Mvh

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

320 Inlägg
7 november 2016
du får tappa av kylvätskan, plocka bort mittkonsolen,instrumentpanelen , den sitter under instrumentpanelen i mitten

1 450 Inlägg
7 november 2016
Trådstartare
Att slita ur hela instrument brädan känns ju sådär, det måste ju på något sätt gå att få ur elementet utan att plocka isär hela bilen , tänkte ja skulle slippa lämna in bilen på verkstad så tänkte prova själv

Sir
935 Inlägg
7 november 2016
KolGruvan skrev:
Att slita ur hela instrument brädan känns ju sådär, det måste ju på något sätt gå att få ur elementet utan att plocka isär hela bilen , tänkte ja skulle slippa lämna in bilen på verkstad så tänkte prova själv

Ut med kylvätskan. Demontera plasten under ratten. Släpp på rattstången. Demontera plasten på sidan bredvid gaspedalen in mot centerkonsollen. Där inne sitter värmepaketet. Lossa de 2 rören som sitter med clips. Kommer dock inte ihåg hur själva värmepaketet sitter fast. Drag det ut ur fläktpaketet. Tryck dit det nya och återmonterar i omvänd ordning. Sist jag gjorde detta var det 15 grader kallt ute och en jäkla massa snö så minnet kan svika lite. Men man behöver inte riva mer inredning än så. Se dock till att spärra ratten så inte rullen till ratten tar stryk.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??

1 450 Inlägg
8 november 2016
Trådstartare
marcus80 skrev:
KolGruvan skrev:

Ut med kylvätskan. Demontera plasten under ratten. Släpp på rattstången. Demontera plasten på sidan bredvid gaspedalen in mot centerkonsollen. Där inne sitter värmepaketet. Lossa de 2 rören som sitter med clips. Kommer dock inte ihåg hur själva värmepaketet sitter fast. Drag det ut ur fläktpaketet. Tryck dit det nya och återmonterar i omvänd ordning. Sist jag gjorde detta var det 15 grader kallt ute och en jäkla massa snö så minnet kan svika lite. Men man behöver inte riva mer inredning än så. Se dock till att spärra ratten så inte rullen till ratten tar stryk.

Jag tackar för denna informationen . Då vet ja lite mer hur jag ska göra. Tänkte ge mig in på detta i helgen innan det blir för kallt.

Sök