Ngn som har en polermaskin att låna ut, södra Stockholm.

mekkarn
18 december 2016 · 226 Inlägg

Har gjort några lacklackningar på bilen och dom behöver poleras in med rubbing tror jag.
Någon som har en maskin man kan få låna, betalar givetvis en slant om det önskas. Och lite goda råd på vägen smile

Bor i Årsta södra Stockholm

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 december 2016 · 14 047 Inlägg

mekkarn skrev:
Har gjort några lacklackningar på bilen och dom behöver poleras in med rubbing tror jag.
Någon som har en maskin man kan få låna, betalar givetvis en slant om det önskas. Och lite goda råd på vägen smile

Bor i Årsta södra Stockholm

Vad menas?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 december 2016 · 17 476 Inlägg

Vettemannen skrev:

mekkarn skrev:
Har gjort några lacklackningar på bilen och dom behöver poleras in med rubbing tror jag.
Någon som har en maskin man kan få låna, betalar givetvis en slant om det önskas. Och lite goda råd på vägen smile

Bor i Årsta södra Stockholm

Vad menas?

/Benny

Lacklagning troligen. En oscillerande maskin med dubbeltrissor bellar loss på 400:- på Biltema. De duger utmärkt för hemmabruk. Haft en som reservmaskin på rekondfirman. Den höll bäst trots flitigt bruk när vi var 3 styck som polerade.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
mekkarn
22 december 2016 · 226 Inlägg

Jag har lackat en liten del på sidan av bilen och på huven. Det är nu en skarp kant där mot den gamla lacken. Jag har fått höra att det måste poleras med en polermaskin och att den måste vara professionell. Att en biltema maskin inte klarar av det.

Nybergrobin
23 december 2016 · 2 378 Inlägg

Svårt att polera ut skarpa kanter även om du har en "vettig maskin".  Ska du lackera småsaker så rekommenderar jag inte att tejpa området utan att dimma ut lacken istället.

Evildan
23 december 2016 ·

Är det en rejäl kant får du kanske börja med att våtslipa.
Försöker du som nybörjare polera ned kanten är risken stor att du bränner lacken när du tappar tålamodet och börjar pressa hårdare för att få en avverkande effekt.

mekkarn
27 december 2016 · 226 Inlägg

Jag tänkte våtslipa först.  Om det fungerar med en biltema maskin lika bra som en professionell är det ju lugnt. Då köper jag en. Det var min vän som jobbat med rekond som sa att man måste ha en bra maskin.
Kan man hålla till i gds hallar? 
Vart annars finns det garage agg i hyra där man kan polera bilen?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang