TJena! en kompis har en gammal golf där tydligen värmen slutat fungera. Han säger att det först lät som ett prasslande löv i fläkten, och idag var det varmt i några sekunder sen så slutade varmluft att blåsa. Nån som vet vad det kan vara? Grabben är för kass för att göra eget konto på den här sidan så ja får hjälpa han
TJena! en kompis har en gammal golf där tydligen värmen slutat fungera. Han säger att det först lät som ett prasslande löv i fläkten, och idag var det varmt i några sekunder sen så slutade varmluft att blåsa. Nån som vet vad det kan vara? Grabben är för kass för att göra eget konto på den här sidan så ja får hjälpa han
Har samma problem med min golf 2. Ingen värme på 2 dagar. Hört lite smatter i fläkten och sprutar ut kall luft. Ska imorgon försöka leta på vad det är som händer.
TJena! en kompis har en gammal golf där tydligen värmen slutat fungera. Han säger att det först lät som ett prasslande löv i fläkten, och idag var det varmt i några sekunder sen så slutade varmluft att blåsa. Nån som vet vad det kan vara? Grabben är för kass för att göra eget konto på den här sidan så ja får hjälpa han
Har samma problem med min golf 2. Ingen värme på 2 dagar. Hört lite smatter i fläkten och sprutar ut kall luft. Ska imorgon försöka leta på vad det är som händer.
Fixar du det skulle ju det vara skitbra, enkelt att fråga hur du gjorde isåfall
Senast redigerat av Peugeot_Power (5 januari 2017)
Jag har en Golf Mk2 TD - 85, det tar lång tid att få upp värme i kupen, är det normalt för en diesel?
Vad har du för temp ute? En TD är en diesel som inte är speciellt snål med dropparna och brukar normalt sett få upp motortemp relativt snabbt. Är motortemp uppe så ska den ge värme i kupé. Har du svårt att få upp temp så kan det löna sig att köra lite extra hårt så turbon får arbeta hårt. Då brukar maskin ge ifrån sig värme rätt snart.
Men som sagt: Vad visar termometern på ute just nu? Vi har -11 grader på västkusten... Man ska INTE förväxla en TD med en TDi. Helt olika motorer och arbetssätt. Bara som en notering.
Senast redigerat av Hybridsmurfen (5 januari 2017)
Jag har en Golf Mk2 TD - 85, det tar lång tid att få upp värme i kupen, är det normalt för en diesel?
Vad har du för temp ute? En TD är en diesel som inte är speciellt snål med dropparna och brukar normalt sett få upp motortemp relativt snabbt. Är motortemp uppe så ska den ge värme i kupé. Har du svårt att få upp temp så kan det löna sig att köra lite extra hårt så turbon får arbeta hårt. Då brukar maskin ge ifrån sig värme rätt snart.
Men som sagt: Vad visar termometern på ute just nu? Vi har -11 grader på västkusten... Man ska INTE förväxla en TD med en TDi. Helt olika motorer och arbetssätt. Bara som en notering.
Typ samma temp här (-13), när den kommer upp i arbetstemp så blåser det värmt men inte tillräckligt i denna kyla. Det blåser värmt i fönstret och på golvet men i mitten så kommer det kall luft, har stängt spjällen fast det är inte 100% tät. Har en TD 1,6
Jag har en Golf Mk2 TD - 85, det tar lång tid att få upp värme i kupen, är det normalt för en diesel?
Vad har du för temp ute? En TD är en diesel som inte är speciellt snål med dropparna och brukar normalt sett få upp motortemp relativt snabbt. Är motortemp uppe så ska den ge värme i kupé. Har du svårt att få upp temp så kan det löna sig att köra lite extra hårt så turbon får arbeta hårt. Då brukar maskin ge ifrån sig värme rätt snart.
Men som sagt: Vad visar termometern på ute just nu? Vi har -11 grader på västkusten... Man ska INTE förväxla en TD med en TDi. Helt olika motorer och arbetssätt. Bara som en notering.
Typ samma temp här (-13), när den kommer upp i arbetstemp så blåser det värmt men inte tillräckligt i denna kyla. Det blåser värmt i fönstret och på golvet men i mitten så kommer det kall luft, har stängt spjällen fast det är inte 100% tät. Har en TD 1,6
Värme kommer uppe och nere alltså. I mitten kan man väl välja om det ska blåsa friskluft eller uppvärmd luft? Längesen jag hade en sådan nu...
En tattarlösning som fungerar utmärkt på gamla bilar är lite wellpapp framför kylaren. Körde jag med på min Golf GTD.