VW T3 motor och låda som passar?

Gladan
5 februari 2017 · 2 Inlägg

Hej!

Har ett problem med vår husbil, en VW typ 3 westfalia från 82, diesel. Under körning så gick det helt plötsligt inte att byta växel. Växelspaken går att röra på, men inte såpass så att man kommer ur fyrans växel. Vad vi har kunnat lista ut, är inte så vassa på motorer, så är lådan alltså trasig. Problemet är att det inte finns några lådor att få tag i, speciellt inte eftersom vi har dieselmotorn.

Det jag tänker är att det kanske finns en annan komplett motor och lådan som skulle kunna passa till husbilen, eller rentav om det skulle vara möjligt att reparera på något sätt? Finns det någon som har kunskap kring detta? Eller känner till någon verkstad eller liknande kring Borås - Göteborg som kan dessa bilar, så vore jag sjukt tacksam för feedback.

Tack på förhand!

kiiient
5 februari 2017 · 106 Inlägg

Det kan inte vara växelstaget som går från spaken till lådan som fått sig? jag hade själv en t3a som staget krånglade. annars vet jag att de finns ganska många sådana motorer och lådor på åland. fast det kanske inte hjälper dig så mycket smile

Senast redigerat av kiiient (5 februari 2017)

De va som
Ford Fiesta 1.1 GX "Mk1" (1983)
Mitsubishi Galant "Galanten" (1980)
Cupra_
5 februari 2017 ·

Vet en som har en Volvo B20 i sin.. Ser ut att passa rätt bra, men då måste man ju regga om den också.

Gladan
6 februari 2017 · 2 Inlägg

Okej! Men jag får tacka för svaren, nu har vi lite att spinna vidare och kolla på smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang