Vit rök från motorhuv

motocrossqueen
19 februari 2017 · 3 Inlägg

Hej! Undrar vad de kan vara för fel på min bil.. kommer vit rök från högersida undermotorhuven och luktar typ bränd el. Händer inte alltid utan bara ibland. Känns som de oftast händer när jag åker korta turer och bilen inte hunnit bli varm, dock så låter det alltid ett ljud (som att den håller på att kyla ner sig typ) när detta händer.

• Bilmodell: Peugeot expert

• Årsmodell 2006

• Miltal 17000

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
19 februari 2017 · 14 079 Inlägg

motocrossqueen skrev:
Hej! Undrar vad de kan vara för fel på min bil.. kommer vit rök från högersida undermotorhuven och luktar typ bränd el. Händer inte alltid utan bara ibland. Känns som de oftast händer när jag åker korta turer och bilen inte hunnit bli varm, dock så låter det alltid ett ljud (som att den håller på att kyla ner sig typ) när detta händer.

• Bilmodell: Peugeot expert

• Årsmodell 2006

• Miltal 17000

Har du över huvud taget öppnat huven och tittat efter eller tror du att någon här vet vad det är utan att ha sett det?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Evildan
19 februari 2017 ·

Vettemannen skrev:

motocrossqueen skrev:
Hej! Undrar vad de kan vara för fel på min bil.. kommer vit rök från högersida undermotorhuven och luktar typ bränd el. Händer inte alltid utan bara ibland. Känns som de oftast händer när jag åker korta turer och bilen inte hunnit bli varm, dock så låter det alltid ett ljud (som att den håller på att kyla ner sig typ) när detta händer.

• Bilmodell: Peugeot expert

• Årsmodell 2006

• Miltal 17000

Har du över huvud taget öppnat huven och tittat efter eller tror du att någon här vet vad det är utan att ha sett det?

/Benny

Yupp, det är dieselvärmaren som bråkar.

motocrossqueen
19 februari 2017 · 3 Inlägg

Evildan skrev:

Vettemannen skrev:

motocrossqueen skrev:
Hej! Undrar vad de kan vara för fel på min bil.. kommer vit rök från högersida undermotorhuven och luktar typ bränd el. Händer inte alltid utan bara ibland. Känns som de oftast händer när jag åker korta turer och bilen inte hunnit bli varm, dock så låter det alltid ett ljud (som att den håller på att kyla ner sig typ) när detta händer.

• Bilmodell: Peugeot expert

• Årsmodell 2006

• Miltal 17000

Har du över huvud taget öppnat huven och tittat efter eller tror du att någon här vet vad det är utan att ha sett det?

/Benny

Yupp, det är dieselvärmaren som bråkar.

Va??? Vadå? Kan man öppna motorhuven? Det visste inte jag!!??

Haha nä men tydligen så va de visst någon som visste vad det va.
Så tackar!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang