Ingen gnista volvo 740 -87

4 005 Inlägg
Skrivet 29 juli 2010 #21

Kolla att det är samma nummer på tändmodulerna så ska det inte skilja.

Svänghjulsgivaren (som sitter på sprängkåpan) är väl inte ens utformad likadant som hallgivarne?

148 Inlägg
Skrivet 30 juli 2010 · Inlägg av trådskaparen #22

linuslinje skrev:
Kolla att det är samma nummer på tändmodulerna så ska det inte skilja.

Svänghjulsgivaren (som sitter på sprängkåpan) är väl inte ens utformad likadant som hallgivarne?

Okej då får man kolla upp det imorgon.

Får se vad man hittar. nu har nog den vanliga styrenheten gått också.
Igår så rev jag loss hallgivaren och testade lite när den var lös.
sen helt blixtrade det till och inget mer hände. inga lampor i instrument brädan tänds. inget alls dock är det inga problem att köra den på starten. Hmmm.
eller sitter det någon säkring man kan kolla upp eller relä?

kollat alla säkringar vid askkoppen.

7 Inlägg
Skrivet 12 januari 2017 #23

Lite sent sådär va men Kom du fram till något. Har nämligen samma fel på min:(

2 017 Inlägg
Skrivet 12 januari 2017 #24

Hej!
Har ni kollat att bägge soppapumparna funkar.
Den i tanken pumpar soppa med ca 0,1bar fram till den främre som pumpar med ca 6bar och som sitter under chassit, under förarstolen.

Byt hallgivare om det inte blir gnista eller bränslepumprelät.

7 Inlägg
Skrivet 12 januari 2017 #25

jaka54 skrev:
Hej!
Har ni kollat att bägge soppapumparna funkar.
Den i tanken pumpar soppa med ca 0,1bar fram till den främre som pumpar med ca 6bar och som sitter under chassit, under förarstolen.

Byt hallgivare om det inte blir gnista eller bränslepumprelät.

Hallgivare, tändstift, tändspole är bytt även tändmodul. De de handlar om är att de inte är gnista på något stift alls. soppa relaterade delar borde väl inte spela in då?

2 017 Inlägg
Skrivet 12 januari 2017 #26

Hej!
Nu nämner att det "gnistrat" när du kopplat in något baktill på instrumenthuset...stämmer det?
Börja med att titta om någon säkring har gått eller om någon kabel har bränt.
Kolla också (byt) rotor och fördelarlock , dessa bör man byta med några års mellanrum.
Hur vet du förresten att hallgivaren du bytte till fungerar? Var den ny?

Forum- och sitemoderator · 10 426 Inlägg
Skrivet 12 januari 2017 #27

Volvo 740 modell 1987 har en elektrisk förgasare eller sprut LH 2.2. Viss skillnad. TS? Vilken har du?

I entusiastkretsar finns en jargong som går ut på att ”det bästa med ESP är att skiten går att stänga av”. Ofta från samma personer som kör med de snävaste marginalerna och har den minsta körrutinen, med andra ord just det klientel som har mest att vinna på ESP. Dom som smäller.
7 Inlägg
Skrivet 13 januari 2017 #28

Hybridsmurfen skrev:
Volvo 740 modell 1987 har en elektrisk förgasare eller sprut LH 2.2. Viss skillnad. TS? Vilken har du?

Kolla gärna in min tråd, har LH2.2 insprutet:)

1 Inlägg
Skrivet 20 mars 2017 #29

Har du fixat problemet? Isåfall hur gjorde du har exakt samma problem typ, tändspolen ger svag gnista vet ej hur jag ska gå till väga


Sponsrade tjänster

Sommardäck
Vinterdäck
Boka bilservice till fast pris

Powered by

Senast i forumet

Diskussionsforum


Projekt


Evenemang