Kolla att det är samma nummer på tändmodulerna så ska det inte skilja.
Svänghjulsgivaren (som sitter på sprängkåpan) är väl inte ens utformad likadant som hallgivarne?
Okej då får man kolla upp det imorgon.
Får se vad man hittar. nu har nog den vanliga styrenheten gått också. Igår så rev jag loss hallgivaren och testade lite när den var lös. sen helt blixtrade det till och inget mer hände. inga lampor i instrument brädan tänds. inget alls dock är det inga problem att köra den på starten. Hmmm. eller sitter det någon säkring man kan kolla upp eller relä?
Hej! Har ni kollat att bägge soppapumparna funkar. Den i tanken pumpar soppa med ca 0,1bar fram till den främre som pumpar med ca 6bar och som sitter under chassit, under förarstolen.
Byt hallgivare om det inte blir gnista eller bränslepumprelät.
Hej! Har ni kollat att bägge soppapumparna funkar. Den i tanken pumpar soppa med ca 0,1bar fram till den främre som pumpar med ca 6bar och som sitter under chassit, under förarstolen.
Byt hallgivare om det inte blir gnista eller bränslepumprelät.
Hallgivare, tändstift, tändspole är bytt även tändmodul. De de handlar om är att de inte är gnista på något stift alls. soppa relaterade delar borde väl inte spela in då?
Hej! Nu nämner att det "gnistrat" när du kopplat in något baktill på instrumenthuset...stämmer det? Börja med att titta om någon säkring har gått eller om någon kabel har bränt. Kolla också (byt) rotor och fördelarlock , dessa bör man byta med några års mellanrum. Hur vet du förresten att hallgivaren du bytte till fungerar? Var den ny?