Hybrid_
Forum- och sitemoderator
24 mars 2017
· 17 477 Inlägg
PuppPutte skrev:
Hybridsmurfen skrev:
Tror inte glödningen är problemet. Dagens dieslar vevar igång vid väldigt låga temperaturer utan att glöda.
Hur långt har motorn rullat? Funderar på om pumpen ligger för sent i insprutet? Någon som kollat detta? Borde väl finnas felkoder då förvisso...
Bilen har rullat 28600mil
Hur menar du att pumpen ligger för sent? Är det justerbart på den motorn?
Enligt Toyota så skulle glödstiften bytts till en uppdaterad version. Men oklart varför. Inga fel på dom som sitter i.
Felet ter sig som om man hade luft i systemet, efter att bilen stått i minst tio timmar och det är nollgradigt eller kallare.
Funderar på om det kan vara ett bränsleläckage. Skulle även kunna vara startmotorn som inte ger rätt varvtal vid start. Batteriet är nytt.
Nej, inte ställbar pump. Tänkte mest om elektroniken spökar.
Men luft i systemet är jag tveksam till. Först det första så är dieslarna sedan 70/80-tal självluftande. Trögstartad kan jag köpa. Men att luften i systemet på något sätt skulle försvinna för att du har igång motorvärmare låter i mina öron mycket långsökt.
Vissa bilar "köper inte" att man jiddrar med gaspedalen vid start men har du provat starta med gasen i botten?
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!