Lackstift Honda färgkod NH0 "Championship White"

Type-Roland
25 mars 2017 · 3 Inlägg

Hej alla!

Finns det någon här som känner till var man kan få tag på ett lackstift/bättringsfärg i nyansen "Championship White", Honda färgkod NH0 (skrivs ibland NH-0). Just denna nyans existerar inte hos till exempel Biltema, och jag har inte kommit långt med hjälp av Google heller.

NH0 är nyansen som samtliga Honda Civic Type-R Championship White Edition levererades i (årmodell 2009-2010), däribland min egen ögonsten, vars något kantstötta fälgar (som från fabrik är lackade i samma nyans som bilen) skulle behöva bättras på.

Tacksam för all hjälp jag kan tänkas få!

/Roland

Honda Civic Type-R "Championship White Edition" (2010)
it_mutt Avstängd
25 mars 2017 · 10 388 Inlägg

Nog borde väl en Hondaåterförsäljare kunna skaka fram det?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Type-Roland
25 mars 2017 · 3 Inlägg

Tack, ja, ringa en Hondaåterförsäljare blir nog nästa steg, men jag har fått för mig att de är (1) svindyra och (2) mer intresserade av att pracka på mig en ny bil än att hjälpa mig fixa min befintliga bil.

/Roland

Honda Civic Type-R "Championship White Edition" (2010)
it_mutt Avstängd
25 mars 2017 · 10 388 Inlägg

Type-Roland skrev:
Tack, ja, ringa en Hondaåterförsäljare blir nog nästa steg, men jag har fått för mig att de är (1) svindyra och (2) mer intresserade av att pracka på mig en ny bil än att hjälpa mig fixa min befintliga bil.

/Roland

Min erfarenhet av att köpa delar från återförsäljaren är att det är antingen eller. Antingen svindyrt eller billigare än ex.vis Mekonomen.

Det är däremot mycket möjligt att Mekonomen (exempelvis) kan plocka hem det du söker åt dig, via någon färgleverantör.

Biltemas färger är ett lotteri; en färg kan stämma galet bra, medan en annan är väldigt långt ifrån.
Fick själv en ordentlig repa, av någon, på en nyligen bytt skräm. Biltemas färg är alldeles för mörk (vet jag sen tidigare) så för min del blir det antagligen att knata in till en lackerare och få "rätt färg", alternativt plocka den via just återförsäljare eller någon större färgleverantör.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
caromania Forummoderator
25 mars 2017 · 9 296 Inlägg

De erfarenheter jag har av Honda som ägare till en Honda sedan 10 år är är att de är extremt välvilliga att hjälpa till. Dyra är de inte heller.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Type-Roland
25 mars 2017 · 3 Inlägg

Tack! Då känner jag att jag kan våga mig på ett samtal till närmsta Honda-återförsäljare på måndag. smile Och i andra hand fråga på Mekonomen (jag har redan mailat Biltemas kundservice, men jag skulle bli förvånad om det leder någonstans).

Honda Civic Type-R "Championship White Edition" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang