Koppla startmotor och generator 230e

Kattkatt
29 mars 2017 · 54 Inlägg

Vet inte vart jag ska posta detta inlägg eller ens vilken rubrik jag borde använda. Men ska försöka förklara så gott det går. Bilen gäller en Volvo 745 med volvos E motor.

Ska försöka få liv i tjejens gamla Volvo 745 då den måste flyttas. Bilen kallas Franken (Frankenstein) av den enkla anledningen att det är ett jävla hopplock från alla möjliga volvos totalt sönderskruvad och ser ut som FAN utanpå och inuti.  Dock betyder den mycket för henne och därför vill jag hjälpa henne få den körduglig.

När hon ställde bilen så fungerade den fint. Men när den skulle flyttas så fick hon inte igång den och försökte därför bogsera igång. I samband med det så brände hon kablarna som gick till generatorn.
Generatorn plockades bort för att komma åt alla kablar. Det är här jag kommer in i bilden. Jag står nu framför något jag inte vet vart jag ska börja med och som jag själv inte varit med och skruvat med. I vilken ände ska jag börja i. Det är fan sönderklippta kablar överallt!

Det är två st grova röda kablar vid batteriet som går in i en kabelstam in till bilen. Och det är en stor röd kabel från startmotorn som går till batteriet. Det är en mindre röd kabel med några små ännu mindre kablar som också från startmotorn. Dom är avklippta och hänger framför motorn. Generatorn är bortkopplad och finns där inga kablar alls.

I vilken ände ska jag börja i och har någon något tålamod att hjälpa mig igenom det här? För även när och OM jag får kablarna OCH generator på plats så startade inte bilen innan. Och det är nästa problem.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang