Bmw e39 523 misständer

Bmwmannen98
15 april 2017 · 4 Inlägg

Tjena har en bmw e39 523i års 1999 och va ute och körde när den plötsligt dog av mitt under en omkörning och tände motor lampan och började gå skit illa o hostade och stannade hela tiden. Fick hem bilen och har kommit fram till att den bara går på 1an 2ans och 4ans cylinder. Någon som har en aning ? Tacksam för svar

Mew
16 april 2017 · 2 163 Inlägg

Börja med att läsa ut felkoder. Finns en del elektronik, givare etc som kan krångla på dessa(och gärna gör).

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
16 april 2017 · 4 917 Inlägg

Annars kan du byta delar sinsemellan om det går för att lokalisera felet.

Senast redigerat av bowlinggreppet (16 april 2017)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Bmwmannen98
16 april 2017 · 4 Inlägg

bowlinggreppet skrev:
Annars kan du byta delar sinsemellan om det går för att lokalisera felet.

Tänkte om nån hade haft något liknande fel så man slapp det men tack ändå smile

FabbeG
16 april 2017 · 48 Inlägg

Chansning, men tändspole på 3ans cylinder? Vill du inte chansa så är felkodsläsning vägen att gå!
Lycka till och hoppas du får till det smile

Blefs83
16 april 2017 · 10 Inlägg

Jag hade börjat kolla tändstift,tändkablar,rotor och sen ge mig på all annan elektronik. Låter dom rotor är lite trög

Bmwmannen98
16 april 2017 · 4 Inlägg

FabbeG skrev:
Chansning, men tändspole på 3ans cylinder? Vill du inte chansa så är felkodsläsning vägen att gå!
Lycka till och hoppas du får till det smile

Okej ska kolla de, har ju ingen  felkodsläsare och att ta verkstad är ju svinigt dyrt hehe men men ska nog lösa sig på nåt håll iaf smile

FabbeG
16 april 2017 · 48 Inlägg

Bmwmannen98 skrev:

FabbeG skrev:
Chansning, men tändspole på 3ans cylinder? Vill du inte chansa så är felkodsläsning vägen att gå!
Lycka till och hoppas du får till det smile

Okej ska kolla de, har ju ingen  felkodsläsare och att ta verkstad är ju svinigt dyrt hehe men men ska nog lösa sig på nåt håll iaf smile

Kostar inte många hundralappar, då slipper du dessutom byta halva motorsystemet i hopp om att du en gång ska byta den felaktiga delen! wink

FabbeG
16 april 2017 · 48 Inlägg

Insåg nu, volvoidiot som man är, att du kanske har fler cylindrar än 4! Är inte stiften bytta på länge så skulle jag ha gjort det oavsett vad det nu kan vara! Om jag förstår det rätt så går den bara på 3 av 6 cyl just nu?

Senast redigerat av FabbeG (16 april 2017)

Mew
16 april 2017 · 2 163 Inlägg

FabbeG skrev:
Insåg nu, volvoidiot som man är, att du kanske har fler cylindrar än 4! Är inte stiften bytta på länge så skulle jag ha gjort det oavsett vad det nu kan vara! Om jag förstår det rätt så går den bara på 3 av 6 cyl just nu?

Inte TS, men det stämmer. Bilen har dessutom individuella tändspolar, så det finns inga tändkablar. tongue

Bmwmannen98
16 april 2017 · 4 Inlägg

Mew skrev:

FabbeG skrev:
Insåg nu, volvoidiot som man är, att du kanske har fler cylindrar än 4! Är inte stiften bytta på länge så skulle jag ha gjort det oavsett vad det nu kan vara! Om jag förstår det rätt så går den bara på 3 av 6 cyl just nu?

Inte TS, men det stämmer. Bilen har dessutom individuella tändspolar, så det finns inga tändkablar. tongue

Ursäkta för dålig uppdatering men när man varvar så vill den typ inte svara på gas och ska prova byta plats på tändspolarna imorgon o se om det hjälper :p

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang