2782
Sök

Suzuki liana 1,6 5D 2003 katalysatorproblem

8 Inlägg
17 april 2017
Trådstartare
Hej.
Det är så att jag har en suzuki liana 1,6 5D 2003. Gått 14300. Bytt olja vid 14000 med filter och allt. Det började med att bilen blev segt helt oväntat. Motorlampan började lysa och jag körde till mekaniken. Han sa att det va fel på lambdasonden. Så han bytte den mot en annan fungerande fast begagnad.

Bilek funkade i en vecka och sen började den igen.  Var tvungen att köpa en ny då lampan visade samma fel. En vecka efter lyste den igen.  Jag började tro att det är katen som är fel  på. Jag har tänkt att ta loss den och rensa den med en pinne o skaka den lite. Men jag har hört att även då kommer motorlampan lysa samt att det kommer leda till fler problem.

Jag har ej råd att köpa en begagnad eller ny då prisskillnaden är nästan försumbar.  Katen sitter ihop med exhust system som går rakt i motorn. Så här ser det ut.
http://www.tlumiki.eu/wp-content/uploads/2012/07/katalizator-kolektor-Suzuki-Liana.jpg
Om det inte går så här och lampan kommer ändå att lysa, finns det någon medel ,bensinstillsats eller något som kan hjälpa?
Senast redigerat av imgood (17 april 2017)

Sök