3929
Sök

Kia Pride med startproblem

4 Inlägg
17 maj 2017
Trådstartare
Kia Pride 1999  1.3 16 v

Problemet började med att den blev mer och mer svårstartad. Efter ett tags letande märkte jag att pumpen inte alltd snurrade igång när nyckeln vreds om,  köpte ny pump och den staratde och gick perfekt 10-15 ggr sen återkom problemet. Startar ofta när den är kall men svårare när den är varmkörd, har någon nån idé vad jag ska byta/leta efter härnäst?

6 269 Inlägg
17 maj 2017
Såg kabeln och kopplingen på bränslepumpen bra ut? Kanske det inte var pumpen utan någonting runt som krånglade, och som funkade ett tag efter att du ruskat i det. Annars är det vanligt med dåligt bränslepumpsrelä eller dålig vevaxelgivare när man har sådana symptom men jag känner inte till just den bilmodellen

4 Inlägg
17 maj 2017
Trådstartare
lite påverkad var den kanske men inget jag tycker borde spela roll, men det kanske kan ställa till det ändå., Dock reagerade jag lite på att när jag kollade relät så det kladdigt runt stiften, som att de nån gång ska ha kört med nån kontaktspray eller liknande

6 269 Inlägg
17 maj 2017
Om det går att öppna reläet så gör det, och kolla hur lödningar och kontaktytor ser ser ut

4 Inlägg
17 maj 2017
Trådstartare
ska kolla senare ikväll, tack för tips!

Sök