Japan Racing eller Rota?

ckrudelux
17 maj 2017 · 115 Inlägg

Började leta efter Rays volk te37 till min bil. Kontakt med pbz, så konstaterade jag att de inte levererade för mitt bult mönster 5x108. Hade under tiden hittat Japan racing med samma utseende men till en bråkdel av priset. Vet om att Rota också har dessa så kollade även upp dem och visst hade de till min bil också. Sökt lite på Japan racing och får inte upp något speciellt om dem.

Nu går min bil mest på gatan och inte på bana så jag antar att jag överlever med Rota eller Japan Racing, men tanken är att så småningom köra på bana.

Så vad är egentligen skillnaden på Japan Racing och Rota? Hur håller de upp mot originalet? Rota verkar iaf alla har väldigt delade meningar om hur de håller på det lilla jag läst.

Dance till you sleep!
Djo
17 maj 2017 · 10 157 Inlägg

För normalt brukade ska det inte spela någon roll, Vet det finns en debbat men tycker det känns konstigt om eftermarknads fälgar börjar bli så kass att dom bara skulle ramla isär då lär man nog vara lagomt hårdhänt innan det händer,

Du säger köra banna och vad menar du att en Svensson åker runt på banna ibland ska en fälg klara men har du tänkt tävla eller köra driftig eller annat som kan påfresta fälgar onormalt ?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
NIzmO Ollikkala Racing
17 maj 2017 · 1 724 Inlägg

Alltså fälgarna är runda och funkar för normalt bruk men skillnaden brukar vara att de dyra "riktiga" märkena tål mer, både i frågan om att fälgen kan klara enklare stötar utan att bli lite skev och i första hand vid en kraftigare motkörning så viker/deformerar sig en dyr fälg medan billiga Kina och Taiwan fälgar havererar totalt.

En dyr fälg kanske bara ger dig vibrationer eller i värsta fall punktering medan en billigt kan efter ett haveri ge resten av bilen omfattande skador.

- Time Attack -
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
ckrudelux
18 maj 2017 · 115 Inlägg

Tänkt köra trackdays och lite drifting men inte på någon seriös nivå. Men å andra sidan så kanske det är så det blir seriöst xD

Dance till you sleep!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang