3997
Sök

ABS lampan lyser vid byte. Clio- 07

10 Inlägg
21 maj 2017
Trådstartare
[img][/img]Hej jag bytte hjullager och bromsskiva bak på min Renault Clio -07 men nu så lyser ABS lampan och antisspinn antisladd (tror jag) Vad kan ha gått snett?

Kan man sätta hjullagrern åt fel håll? Isf hur vet man vilket håll som är rätt. De ser ju lika ut på båda sidorna. Köpte från Biltema.

Jag tog en sax och satte mot sidorna på det andra hjullagrern som jag ännu inte har bytt. Båda sidorna var magnetiska vad jag kände.
Senast redigerat av Nicklas90a (22 maj 2017)

298 Inlägg
6 juni 2017
Vad är det för typ av lager? ser det ut ungefär såhär https://az768999.vo.msecnd.net/images/p … arge_0.jpg så går det nog att vända fel. Mycket riktigt så är ena sidan magnetisk och den andra är inte, det kan vara knepig att avgöra vilken som är vilken så testa med en liten mejsel eller liknande. Om ena sidan har en svart ring och den andra inte har kan det även indikera att den sidan skall vara mot givaren.  De flesta andra typer av lager (med medföljande nav etc) går ju inte så bra att montera fel.
Har du kollat kabeln till givaren/givaren i sig själv efter monteringsskador? Kolla även så givaren är tillräckligt djupt ner i hålet ifall du haft loss den.

Sök