Ojämn tomgång BMW 320I -02

Mattias83
12 juni 2017 · 44 Inlägg

Detta med ojämn tomgång kanske är något som är standard på BMW då jag vet flera andra som har liknande problem med sina BMW?

Oavsett med farthållare eller ej så dansar varvmätaren lite. Vid särskilt uppförsbackar så brukar det märkas mest och dessutom tycker jag det låter ett svagt "skorrande" ljud i samma veva...ungefär som man tillfälligt kör över dålig asfalt ljud...

Vid få tillfällen har bilen dött under körning (när man saktar ner farten) Dock ej ofta. Därefter inga problem att starta om.

"Vill påpeka att motorlampan lyser sen bra tag tillbaka och felsökning är gjord av förra ägaren inom min familj, minns dock ej riktigt vad felet var men att det inte skulle vara något att oroa sig över hmm

panda666
12 juni 2017 · 4 250 Inlägg

Hej! du måste felsöka med datorn ikopplat, läs av felkoder. kör inte runt med motorlampan tänd^^kan vara vad som helst. dålig luftmassemätare, kamaxel givare,  kanske behöver bara en fet service, det är bara att läsa av koder och fixa:) men för gudarnas skull kör inte runt med motorlampan tänd, du kan förstöra mer på det sättet^^

Mattias83
13 juni 2017 · 44 Inlägg

panda666 skrev:
Hej! du måste felsöka med datorn ikopplat, läs av felkoder. kör inte runt med motorlampan tänd^^kan vara vad som helst. dålig luftmassemätare, kamaxel givare,  kanske behöver bara en fet service, det är bara att läsa av koder och fixa:) men för gudarnas skull kör inte runt med motorlampan tänd, du kan förstöra mer på det sättet^^

Ja du har en poäng. Dock slocknar motorlampan ibland och det kan gå flera dagar sen plötsligt tänds den igen. Jag tycker den borde lysa konstant om det nu är något tok.

panda666
13 juni 2017 · 4 250 Inlägg

Mattias83 skrev:

panda666 skrev:
Hej! du måste felsöka med datorn ikopplat, läs av felkoder. kör inte runt med motorlampan tänd^^kan vara vad som helst. dålig luftmassemätare, kamaxel givare,  kanske behöver bara en fet service, det är bara att läsa av koder och fixa:) men för gudarnas skull kör inte runt med motorlampan tänd, du kan förstöra mer på det sättet^^

Ja du har en poäng. Dock slocknar motorlampan ibland och det kan gå flera dagar sen plötsligt tänds den igen. Jag tycker den borde lysa konstant om det nu är något tok.

Det är din bil men jag skulle inte sitta o vänta tills det som håller på att bli riktigt dåligt bli så dålig att den förstör nått mer. Måste betyda att nått är på g iaf, eller nått som inte får tillräckligt bra kontakt, jag skulle felsöka en snabbis, köp en felkodsläsare och läs igenom vad tusan det är som spökar, finns ju felkodsläsare som är helt otroligt billiga, elm 327 tex. ^

Mattias83
27 juni 2017 · 44 Inlägg

panda666 skrev:

Mattias83 skrev:

panda666 skrev:
Hej! du måste felsöka med datorn ikopplat, läs av felkoder. kör inte runt med motorlampan tänd^^kan vara vad som helst. dålig luftmassemätare, kamaxel givare,  kanske behöver bara en fet service, det är bara att läsa av koder och fixa:) men för gudarnas skull kör inte runt med motorlampan tänd, du kan förstöra mer på det sättet^^

Ja du har en poäng. Dock slocknar motorlampan ibland och det kan gå flera dagar sen plötsligt tänds den igen. Jag tycker den borde lysa konstant om det nu är något tok.

Det är din bil men jag skulle inte sitta o vänta tills det som håller på att bli riktigt dåligt bli så dålig att den förstör nått mer. Måste betyda att nått är på g iaf, eller nått som inte får tillräckligt bra kontakt, jag skulle felsöka en snabbis, köp en felkodsläsare och läs igenom vad tusan det är som spökar, finns ju felkodsläsare som är helt otroligt billiga, elm 327 tex. ^

Klarade iaf besiktningen hyffsat idag utom en felkod om spolningsstyrventil som var öppen..(?) Så det blir lite att fixa innan det är dags att sälja och köpa äldre bil utan 1000 tals elsystem smile

Mattias83
27 juni 2017 · 44 Inlägg

Mattias83 skrev:

panda666 skrev:

Mattias83 skrev:

Ja du har en poäng. Dock slocknar motorlampan ibland och det kan gå flera dagar sen plötsligt tänds den igen. Jag tycker den borde lysa konstant om det nu är något tok.

Det är din bil men jag skulle inte sitta o vänta tills det som håller på att bli riktigt dåligt bli så dålig att den förstör nått mer. Måste betyda att nått är på g iaf, eller nått som inte får tillräckligt bra kontakt, jag skulle felsöka en snabbis, köp en felkodsläsare och läs igenom vad tusan det är som spökar, finns ju felkodsläsare som är helt otroligt billiga, elm 327 tex. ^

Klarade iaf besiktningen hyffsat idag utom en felkod om spolningsstyrventil som var öppen..(?) Så det blir lite att fixa innan det är dags att sälja och köpa äldre bil utan 1000 tals elsystem smile

P0444 Evaporerande avgasreningssystem..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang