2433
Sök

Tips på företag för DPF delete

4 278 Inlägg
10 juli 2017
Trådstartare
Min navara har gått 23K mil och nu är filtret fullt av aska. Får varningar för detta ungefär var tredje gång jag kör bilen nu.

Sotet i filtret bränns ju bort vid ca 450c, men min bil går tungt och långt. Mycket körning med lastad biltrailer och långa sträckor på minst 5 mil osv.

Mitt filter kommer regelbundet upp i tillräckliga tempraturer för att bränna bort sotavlagringar.
Men av sotet bildas ca 5% aska. Denna aska kan man inte bränna bort. Och nu är mitt filter fullt av aska...

Då har jag 2 alternativ, byta till nytt filter för ca 6K eller göra en DPF delete och motoroptimering i samma veva för ungefär samma pengar.

DPF delete och motoroptimering är ju givetvis mycket mer lockande med lägre förbrukning och bättre prestanda samt svalare avgaser.

Tänkte tagit bort filtret i helgen och sedan gjort en motoroptimering så snart som möjligt. Men när jag tittade på filtret så var m12 muttrarna filtret satt fast med  så rostiga att dem såg ut som bruna havstulpaner ungefär.

Tappade därmed suget helt och tänkte lämna bort jobbet.

Finns det något företag ni rekomenderar i GÖTEBORGs trakten för hela jobbet. Alternativt om ni har tips på bra företag som rensar DPFen för mig och något annat som fixar programvaran?

MVH

Sök