6942
Sök

Subaru Impreza GFC -97. 25k mil

293 Inlägg
17 juli 2017
Trådstartare
Hej!

Hoppas jag lagt in tråden på rätt ställe.
Har rätt så nyligen köpt en Subaru Impreza GFC (vad nu GFC står för får någon gärna förtydliga, hittar inget bra svar någonstans) från 97. Gått 25k mil, tror att den har en del modifikationer (217hk uppmätt förra året) och går för övrigt bra. Märkte idag när jag stod hos en kompis att det droppade. Åkte iväg till en "meh" lift på Q8 och kikade under och såg att det droppade från en bränsleslang.(bifogar bild, imgur.com länken) Vid metallspännet (?) så såg jag att någon idiot innan mig med bilen har haft eltejp (eller dyl.) och mest troligt någon form av silikon runt som verkar ha släppt nu.

Frågan jag har är då:
Uppskattad "arbetstid"
Kostnad
Vad kan mer vara skadligt?

Bilen är smutsig under och har sig en del rost, fullt medveten så det behövs inte kommenteras. I övrigt har jag än så länge rätt så dålig erfarenhet av att meka och inte så bra koll på bilar så gärna "dumförklarande" kommentar så även en lekman som jag kan förstå smile
http://imgur.com/a/r2sLU

Om du drar åt saker alldeles för hårt, helt i onödan, så gillar jag inte dig :(
Gillar JDMare, kramar och kaffe!
Kika gärna min projekttråd på min Nissan Skyline R33 GTST!

1 661 Inlägg
17 juli 2017
Vet inte vart den slangen går men du behöver en ny bränsleslang med samma dimensioner (innermått) och nya klammer.

Slangen köper du från slang-/gummifirma eller hos Subaru. Köp inte Biltemas då dom tyvärr inte håller kvalitén.

293 Inlägg
18 juli 2017
Trådstartare
CC72 skrev:
Vet inte vart den slangen går men du behöver en ny bränsleslang med samma dimensioner (innermått) och nya klammer.

Slangen köper du från slang-/gummifirma eller hos Subaru. Köp inte Biltemas då dom tyvärr inte håller kvalitén.

Tjena! Okej, får kika upp det. Något annat särskilt man ska tänka på vid "slangköp"? Såg något angående temperaturer och tänkte om det var något special där!
Har en vän som kommer och kikar på slangjäveln idag så får se hur allting går! smile

Om du drar åt saker alldeles för hårt, helt i onödan, så gillar jag inte dig :(
Gillar JDMare, kramar och kaffe!
Kika gärna min projekttråd på min Nissan Skyline R33 GTST!

1 661 Inlägg
18 juli 2017
Nädå, en helt vanlig bränsleslang blir bra.

Sök