8869
Sök

Felsökning opel monza 84a

5 Inlägg
15 augusti 2017
Trådstartare
Tjabba, sitter här med min opel monza 3.0 gse 180hk. För ett par veckor sedan slutade den vilja starta,  den gick runt och hade gnista så jag beställde ett bränslepumpsrelä, började leta på de hittade jag ett "kombinationsrelä under huven, med ett opassande hål i sidan. tänkte att de borde nästan vara detta relä, då de hade motorkontroll. Så jag rycker ur de för att se om något förändras (mena är de relät trasigt så borde symtomen vara den samma). men tydligen gjorde detta att de vart kortis eller överspänning så nu står den helt död. inget svar någon stanns.

Så jag undrar om de är någon som kan putta mig i rätt riktning? för just nu har jag ingen koll på vart jag ska kolla.

https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218497/218497-2057c99b6282a0a6873a5ba0c39481ac.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218497/218497-a1c81e025fc45e37eee7a06caa63ffc9.jpg

Evildan
15 augusti 2017
1. Förbaskat trevlig Monza du har fått tag på.

2. Har du gått igenom samtliga säkringar?

3. Hur ser reläplinten ut? Brann det någon kabel/kontaktstift?

4. Jävla fin Monza du har! (tål att upprepas)

5. Är allt stendött? Lyser ingenting någonstans?  Inte ett liv i digitala instrumentgruppen heller?

5 Inlägg
15 augusti 2017
Trådstartare

tackar och bockar!!!

kollat de flesta kan inte säga att jag kollat alla

asså de ser bra ut, mena de var ingen som brann vred på nyckeln hörde ett klick, sen så var de dött

äsh! sluta nu... börjar bli generad här!

5. Är allt stendött? Lyser ingenting någonstans?  Inte ett liv i digitala instrumentgruppen heller?

totaldött, nackad flodd och bränd på bål dött, ska kolla säkringarna igen i eftermiddag men misstänker att problemet inte sitter där, då allt är dött, får inte ens gnistor när jag sätter på polen på batteriet

Evildan
15 augusti 2017
mr_monza skrev:

tackar och bockar!!!

kollat de flesta kan inte säga att jag kollat alla

asså de ser bra ut, mena de var ingen som brann vred på nyckeln hörde ett klick, sen så var de dött

äsh! sluta nu... börjar bli generad här!

totaldött, nackad flodd och bränd på bål dött, ska kolla säkringarna igen i eftermiddag men misstänker att problemet inte sitter där, då allt är dött, får inte ens gnistor när jag sätter på polen på batteriet

Merde!

Ibland går dioder i generatorn sönder och kan orsaka de mest märkliga symtom.

Sök