Missljud efter att ha bytt generator på BMW E39- 02

HardWorker
12 oktober 2017 · 2 Inlägg

Hej, För några dagar sedan bytte jag Generatorn på bilen och efter detta har det kommit upp ett missljud som ökar när jag trycker på gas pedalen. Har varit inne på en privat verkstad men han verkade inte kunna mkt om BMW så jag fick ej ett konkret svar. Missljudet försvinner när bilen står stilla, däremot ökar den som jag skrivit ovan när jag gasar.

Skulle även uppskatta om någon bilmekaniker i Gävle kunde kolla på den och ifall om han kan fixa den så betalar jag gärna för arbetet.

volvoamazon245
12 oktober 2017 · 74 Inlägg

Var kommer missljudet ifrån?
Är remmarna spända?
Linjerar den med dom andra remhjulen?
Jag har så på min bil ibland, för mig är det fukten utomhus.

HardWorker
12 oktober 2017 · 2 Inlägg

Tack för svaret.
Missljudet kommer från området mellan generatorn och fläkten men jag är säker på att det inte är fläkten.  Remmen som går igenom generatorn linjerar med de andra remhjulen tror jag men som sagt efter att jag har bytt generatorn har detta uppstått. fick rekommendation på att byta hydraulik då det missljudet kunde vara från servon men det hjälpte inte åt något.

Tyfors Svetsare
13 oktober 2017 · 1 150 Inlägg

Missljud på vilket vis? Skrikande, knackande eller vinande?

Undre remskivan är i ett gummihjul å släpper de så blir de ett spännande ljud. Tog en stund att hitta på va de va. Misstänkte först spännhjul när ja råka ur för de.

(Bara fantasin sätter gränserna)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
BMW E39 (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang