Var sitter Bränslepump och relä på Vw passat tdi -07??

Rinna
4 november 2017 · 21 Inlägg

Blir inte klok på detta!
Har en vw passat 2.0 tdi 4M -07 och tänkte prova att byta bränslepumpen i tanken och relä t till denna. Trodde man kom åt den under baksätet men jag hittar inget ställe att komma pt den därifrån?
Var inne på VAG för att få ett nytt relä till Bränslepumpen men dom var osäker på vilket jag skulle ha och vart det sitter på min bil? Jag fick ett med beteckningen 464 men hittar inget sånt att byta med. Bara 404??
Någon som kan hjälpa?

simlar
4 november 2017 · 5 532 Inlägg

Pumpen i tanken kommer du åt under baksätet.
Bort med baksätet, bort med plastkåpan på höger sida och sen bort med stålringen som håller fast tankarmaturen, för stålringen ska man använda ett specialverktyg men kan gå att lossa med en spårmejsel/dorn och en hammare.

https://www.youtube.com/watch?v=_XLCb4a00Mg
Här ser du hur du gör, viss skillnad på själva tankarmaturen kan finnas då dom visar på en bensinare i videon.

Edit:
Relät vet jag tyvärr ej då jag aldrig varit med om att bränslepumprelät varit dåligt på en 3C Passat.

Senast redigerat av simlar (4 november 2017)

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Rinna
4 november 2017 · 21 Inlägg

Har lyft på baksätet men den svarta duken som sitter där ser ut att sitta fast över allt?! Har sett olika videos på youtube men jag hittar men ser inte lika dant ut?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang