Bmw e39 01 dsc ur funktion

FeeDLunD
25 november 2017 · 30 Inlägg

Måste ha hjälp med ett problem på min bmw e39 2001

Dsc lampan lyser (den med pil som cirkel.
Antispinn eller antisladd funkar ej men abs funkar. Behöver hjälp akut! Tacsam för svar!

panda666
25 november 2017 · 4 250 Inlägg

Givare som är trasig, eller smuts i kontakt på givare, värsta fall abs styrenheten som behöver bytas. Kolla felkoder^

FeeDLunD
26 november 2017 · 30 Inlägg

panda666 skrev:
Givare som är trasig, eller smuts i kontakt på givare, värsta fall abs styrenheten som behöver bytas. Kolla felkoder^

Tack för svar! Rengjorde precis alla givare! Nu lyser abs och bromslampa med...sad

Mew
26 november 2017 · 2 156 Inlägg

Börja med att läsa ut felkoder. Vad får du upp?

mach1-70
26 november 2017 · 73 Inlägg

Hej ! Troligen fel i styrdonen som sitter till höger i motorrummet! Kolla felkoder och om det det finns felkod
på tryckkontakt har du hittat "rätt"fel! Brukar även lägga upp fel på nån givare, men skicka in styrdonet till
Innosund (Googla detta!)
Har gjort detta många gånger, och bara vid 2-3 tillfällen har dom inte kunnat laga styrdonet.Köpte då ett
begagnat på skroten eller köpte nytt på Ebay.Men då måste du koda/programmera in det på nån BMW verkstad!

Tyfors Svetsare
26 november 2017 · 1 149 Inlägg

Nja koda styrboxen gjorde inte jag när ja hämta en box på skroten utan ja bytte å åkte ett par 100m sen slockna allt å allt fungera som de skulle. Ren tur? Int en aning

(Bara fantasin sätter gränserna)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
BMW E39 (2003)
Evildan
26 november 2017 ·

mach1-70 skrev:
Hej ! Troligen fel i styrdonen som sitter till höger i motorrummet! Kolla felkoder och om det det finns felkod
på tryckkontakt har du hittat "rätt"fel! Brukar även lägga upp fel på nån givare, men skicka in styrdonet till
Innosund (Googla detta!)
Har gjort detta många gånger, och bara vid 2-3 tillfällen har dom inte kunnat laga styrdonet.Köpte då ett
begagnat på skroten eller köpte nytt på Ebay.Men då måste du koda/programmera in det på nån BMW verkstad!

Instämmer och lägger upp länk till hemsidan.
Snabbt, ekonomiskt med garanti. Jag har skickat några styrenheter dit jag också med framgång.

http://innosund.com/

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang