Fjärrlåset på Mercedes c180 fungerar ej

Raqzh
9 december 2017 · 12 Inlägg

Som rubriken lyder, mitt fjärrlås fungerar ej och jag skulle behöva hjälp att hitta felet. Nu måste jag låsa upp bilen med nyckeln vilket är lite jobbigt tongue
Det jag felsökt än så länge är batteriet i bilnyckeln (det fungerar som det ska, lampan lyser rött)
Nyckeln skickar ut IR ljus, så den är det inga fel med (tror jag)
Säkringen till fjärrlåset har jag också kollat, och den var hel.
Är det någon som har tips/förslag på vad mer jag kan kolla? Är tacksam för all hjälp smile
Bilen är en Mercedes c180 kompressor från 2006 (w203)
Mvh Marcus

Jesper328
10 december 2017 · 2 333 Inlägg

Vet inte om det stämmer in på din Merca, men låser sig tankluckan när du låser bilen?
Kolla annars kablaget till mottagaren, den sitter i C-stolpen på förarsidan. smile

Up the RA
Rosinante
11 december 2017 · 2 Inlägg

Om du har kollat batteriet i nyckeln kan den ha tappat sin kod. Prova att koda om nyckeln. Står i instruktionsboken hur man gör.

Om motorn går utmärkt, montera itu den för att utröna varför.
torsen
15 december 2017 · 7 198 Inlägg

Ursäkta men, jag kanske är helt ute och cyklar.
På en W124/E-klass jag ägde för många år sedan har jag för mig att centrallåset påverkades av vacuum.

Raqzh
26 december 2017 · 12 Inlägg

torsen skrev:
Ursäkta men, jag kanske är helt ute och cyklar.
På en W124/E-klass jag ägde för många år sedan har jag för mig att centrallåset påverkades av vacuum.

Mycket riktigt, centrallåset påverkas av vakuum. Men problemet är inte att centrallåset inte fungerar, för det gör det, problemet är ju att fjärrlåset inte fungerar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang